در حال بارگذاری ...
  • بازسازی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت با مشارکت و محوریت مردم

    بازسازی مناطق زلزله‌زده باید با مشارکت و محوریت مردم انجام شود و دولت و مجریان بازسازی نیز نقش حمایتی ، هدایتی و کنترل‌کننده داشته باشند . بر اساس تجارب به دست آمده از باز سازی های قبل در جایی که مردم وارد کار می‌شوند کار موفق پیش می‌رود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد رمز موفقیت هر بازسازی را مشارکت فعال مردم زلزله‌زده در بازسازی واحدهای مسکونی‌شان عنوان کرد .

    حسین جنتی در خصوص بازسازی منطقه زلزله‌زده سی‌سخت ، گفت : یکی از مهمترین موضوعاتی که هنگام اجرای پروژه‌های بازسازی پس از سوانح از سوی بنیاد مسکن مدنظر قرار می‌گیرد ، موضوع مدیریت بازسازی با مشارکت خود مردم است ، یعنی دخالت نظرات ، خواسته‌ها و حضور فعال و آگاهانه مردم در اجرای پروژه‌های بازسازی به نحوی که علاوه بر رضایتمندی مردم ، از بعد موفقیت در پیشبرد اهداف ، نتایج قابل‌قبولی حاصل شود .

    وی خاطرنشان کرد : بازسازی مناطق زلزله‌زده باید با مشارکت و محوریت مردم انجام شود و دولت و مجریان بازسازی نیز نقش حمایتی ، هدایتی و کنترل‌کننده داشته باشند . بر اساس تجارب به دست آمده از باز سازی های قبل در جایی که مردم وارد کار می‌شوند کار موفق پیش می‌رود . کار بازسازی که صرفا دولتی شود معمولا با مشکل مواجه می‌شود . در حقیقت رمز موفقیت در هر بازسازی مشارکت فعال مردم زلزله‌زده در بازسازی واحدهای مسکونی‌شان است .

    جنتی با بیان وجود محدودیت‌های زمانی و شرایط ناپایدار جوی منطقه سی‌سخت ، توضیح داد : برای تخریب و آواربردای خانه‌های خسارت دیده ناچار بودیم با حجم وسیعی از ماشین‌آلات وارد شویم .  هم‌اکنون با بیش از ۱۱۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین و راهسازی همچون کمپرسی ، لودر ، بیل مکانیکی و سایر تجهیزات ، مشغول به فعالیت هستیم و امید است با برنامه‌ریزی به‌عمل آمده ، در صورت همکاری مردم تا ظرف یک ماه آینده کار آوار بردای به اتمام برسد ، همچنین به موازات اتمام آوربرداری هر واحد کار بازسازی آن واحد نیز شروع خواهد شد .

    مدیرکل بنیاد مسکن استان بیان کرد : در این بازسازی اعتبارات بانکی هر واحد مسکونی احداثی ۱۰۰ میلیون تومان وام و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در سطح شهر و در مناطق روستایی مبلغ ۸۰ میلیون وام و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مردم مناطق زلزله‌زده دنا پرداخت خواهد شد .

    وی افزود : وام معیشتی تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و همچنین کمک بلاعوض جهت تامین لوازم معیشتی ۱۵ میلیون تومانی به متقاضیان واحدهای احداثی و تعمیری پرداخت خواهد شد . کمک هزینه اسکان موقت ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای شهر و برای روستا ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

    وی در خصوص تسهیلات واحدهای تعمیری گفت : برای واحدهای آسیب دیده تعمیری تا سقف ۳۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۵ میلیون تومان کمک بلاعوض جهت تعمیر واحدهای مذکور در شهر و روستا پرداخت خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    نظرات کاربران