در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح فاز ۵ شهر جدید سهند در کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجانشرقی گفت : طرح فاز ۵ شهر جدید سهند در جلسه کمیته فنی شماره یک شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید .

    بابک نجفیان اعلام کرد : با توجه به تصویب فاز ۵ شهر جدید سهند در کمیته فنی شماره یک شورای عالی شهرسازی و معماری ایران زمینه برای ابلاغ دومین طرح توسعه و عمران (جامع) شهر جدید سهند فراهم شد .

    وی اضافه کرد : با توجه به اینکه دومین طرح توسعه و عمران (جامع) شهر جدید سهند در تاریخ ۹۷/۷/۳۰ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده بود ولی ابلاغ طرح مذکور منوط به تهیه طرح فاز ۵ شهر جدید سهند با رعایت نظرات آن شورا گردیده بود فلذا پس از اعمال نظرات استان در فاز ۵ در راستای نظرات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و تائید کمیته فنی شورای مذکور ، زمینه برای ابلاغ طرح جامع جدید شهر جدید سهند فراهم گردیده است که طی روزهای آتی طرح مذکور از طرف دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ خواهد گردید .




    مطالب مرتبط

    طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند .

    |

    برای نهضت ملی مسکن در استان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و تامین زمین در شهرهای ۱۵ گانه تحت پوشش این اداره کل ، کار بسیار سخت و مشکلی بود که محقق شد به طوری که در طول ۴۵ سال انقلاب و حتی قبل از انقلاب به این شکل وجود نداشته و جزء اتفاقات و اقدامات بی‌سابقه بشمار می رود .

    |

    کمیسیون ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های حوزه عمرانی است که برای بررسی طرح‌های تفصیلی شهرها و تغییرات بعدی آن‌ها تشکیل می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار فارس طرح جامع شهرک مسکونی دولتی کوهمره را ابلاغ کرد .

    |

    حداکثر جمعیت پذیری این زمین با در نظر گرفتن نقشه‌های معماری و شهرسازی ۱۲۶ هزار نفر بوده و برای ۳۷ هزار واحد مسکن ملی برنامه ریزی شده است .

    |

    نظرات کاربران