در حال بارگذاری ...
  • انعقاد پنج تفاهم نامه مشترک برای توسعه شهری شهرستان های محمدیه و مهرگان استان قزوین

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی قزوین از امضای تفاهم نامه های مشترکی میان اداره کل و دستگاه های اجرایی با ارزشی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای توسعه شهری محمدیه و مهرگان خبر داد .

    ابراهیم مبارک قدم با اعلام این خبر در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور معاون عمرانی استاندار ، فرماندار شهرستان البرز ، مدیرکل دفتر امور شهری و شهردار و شواری شهر محمدیه برگزار شد ، گفت : این تفاهم نامه به طور جداگانه بین اداره کل راه و شهرسازی ، استانداری ، شهرداری محمدیه ، شرکت آب و فاضلاب شهری ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندهی انتظامی استان قزوین به امضا رسیده است .

    وی افزود : ناحیه شهری مهرگان با هدف اسکان ، اشتغال و سرریز بار جمعیتی در مجموعه شهری قزوین طی ده سال اخیر شکل گرفته و امروزه با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر ، جزو شهرهای پرجمعیت استان به شمار می رود .

    مبارک قدم با اشاره به بازدید وزیر راه و شهرسازی در تیرماه امسال و تاکید وی بر تسریع رفع نواقص شهرک و توسعه زیرساخت ها و خدمات عمومی و روبنایی در آن ، اضافه کرد : جلسات مختلفی با هماهنگی معاون عمرانی استاندار برای بهبود وضعیت سکونت در این شهرک و با حضور دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری محمدی برگزار شد که به یاری پروردگار منجر به مبادله موافقتنامه‌های بین ادارات در آستانه عید مبعث شد .

    تفاهم نامه ۱۰۰۰ میلیارد ریالی استانداری ، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری محمدیه

    مدیرکل راه و شهرسازی همچنین در این نشست عنوان کرد : تکمیل آماده سازی معابر و احداث معابر مهرگان به ویژه در سایت واگذاری به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، احداث کتابخانه عمومی ، پایگاه مقاومت بسیج و ساختمان اداری شهرداری در ناحیه شهری مهرگان از جمله بندهای این تفاهم نامه است .

    ابراهیم مبارک قدم افزود : توسعه و تکمیل بوستان بانوان و احداث پارک جدید در سایت طرح اقدام ملی مسکن ، احداث پارکینگ های عمومی و پارک سوار و پل های ارتباطی ، اصلاح میدان ورودی شهرک مهرگان، تکمیل ساختمان آتش نشانی مهرگان و کمک به تهیه و خرید نردبان ۵۶ متری ، نصب دوربین های نظارتی و ترافیکی ، تکمیل و احداث خیابان های وصال و ابوترابی ، احداث جاده سلامت و احداث بازارچه جهت تامین نیازمندی های شهروندان دیگر بندهای این تفاهم نامه هستند .

    تفاهم نامه ۶۰۰ میلیارد ریالی استانداری ، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب و فاضلاب شهری

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به رویکرد وزارت برای بهبود زیرساخت های ناحیه شهری مهرگان گفت : در این تفاهم نامه تکمیل شبکه توزیع آب و نصب انشعابات ، اجرای خطوط جمع آوری و انتقال آب و حفره چاه و احداث مخازن ذخیره آب پیش بینی شده است . همچنین احداث و تجهیز دو ایستگاه پمپاژ آب ، اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب و نصب انشعابات و کمک به احداث تصفیه خانه فاضلاب نیز در این تفاهم نامه قرار دارد .




    نظرات کاربران