در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر موضوع ماده ۱۴ و ۱۵ قانون نظام مهندسی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به منظور افزایش کیفیت ارایه خدمات مهندسی و در اجرای ماده ۱۴ و ۱۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، شیوه نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر به تمامی مدیران راه و شهرسازی ابلاغ شد .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، به منظور تجدید ساماندهی ، افزایش کیفیت ارایه خدمات مهندسی و در اجرای ماده ۱۴ و ۱۵ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت اشخاص حقوقی طراح و ناظر را جهت اجرا ابلاغ کرد . در این ابلاغیه تاکید شده است که کلیه اشخاص حقوقی طراح و ناظر که در حال حاضر دارای پروانه اشتغال معتبر هستند تا پایان خرداد ۱۴۰۰ فرصت دارند شرایط خود را با این شیوه‌نامه مطابقت دهند .

    گفتنی است ، در ماده ۱۴ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان آمده است : حدود صلاحیت دارندگان پروانه اشتغال شخص حقوقی در رشته و تخصص مورد تقاضا از طریق بررسی و ارزیابی سوابق شخص حقوقی طبق‌ دستورالعمل صادر شده توسط وزارت مسکن و شهرسازی صورت خواهد گرفت و در مواردی که نقشه‌های تسلیم به شهرداری‌ها و سایر مراجع صدور پروانه‌ساختمان و تفکیک اراضی توسط اشخاص حقوقی امضا و یا تعهد نظارت می‌شود باید بر حس الزامی بودن هر یک از موارد ، تهیه طرح معماری و نظارت بر ‌اجرای آن ، انجام محاسبات سازه و نظارت بر اجرای آن ، تهیه طرح‌های تأسیسات مکانیکی و برقی و نظارت بر اجرای آن‌ها و نظایر آن و نقشه‌ها و محاسبات فنی‌توسط مهندسان دارای پروانه اشتغال تهیه ، امضا یا تعهد نظارت شود .

    ماده ۱۵ - در مورد شرکت‌های دولتی و وابسته به دولت ، مؤسسات و نهادهای مومی غیردولتی به استثنای شهرداری‌ها که به طور قانونی وظیفه تهیه و یا تأیید‌ نقشه و انجام کارهای اجرایی ساختمانی به عهده آنها می‌باشد و اقدام به تأسیس واحدهای سازمانی فنی خاص ، چه در مرکز و چه در هر یک از نقاط مختلف‌ کشور برای انجام این قبیل امور نموده باشند ، مشروط بر این که تشکیلات سازمانی آن‌ها به تصویب مراجع صلاحیت‌دار رسیده و مسئول واحد فنی آن‌ها دارای‌پروانه اشتغال شخص حقیقی باشد ، با ارایه مدارک و مجوزها و مصوبات مراجع صلاحیت‌دار برای هر یک از واحدهای سازمانی فنی تابع آن‌ها به ترتیب مقرر در ‌این آیین‌نامه پروانه اشتغال شخص حقوقی صادر خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    یکی از پروژه‌های نمونه در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی پروژه بزرگی را در دست ساخت دارند . همچنین در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان پرینتر سه بعدی مسکن در حال ساخت است و برخی از نمونه‌های مشاور در نهضت ملی مسکن در حال انجام است .

    |

    با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

    |

    نظرات کاربران