در حال بارگذاری ...
  • شناسایی دارایی‌های سمی در بازار مسکن با کمک سامانه ملی املاک و اسکان کشور

    این دارایی‌های سمی که باعث ایجاد سوداگری در بازار می‌شوند باید از بازار مسکن خارج شوند . هدف این است که مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شناخته نشود و مردم به مسکن نگاه کالای مصرفی داشته باشند و زمین و مسکن را به اندازه نیاز تهیه کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی درباره الزام ثبت اطلاعات محل سکونت افراد در سامانه اسکان گفت : یکی از کارکردهای سامانه اسکان شناسایی دارایی‌های سمی است که بازار مسکن را متلاطم می‌کنند .

    محمد اسلامی درباره الزامی شدن ثبت محل سکونت در سامانه ملی املاک و اسکان کشور از نوزدهم فروردین ماه اظهار داشت : ثبت اطلاعات محل سکونت قانون مصوب مجلس است و این اطلاعات در پایگاه جامع آماری اسکان ثبت می‌شود تا مشخص شود چه کسی در چه محلی ساکن است .

    وی ادامه داد : یکی دیگر از کارکردهای سامانه اسکان شناسایی دارایی‌های سمی است که بازار مسکن را متلاطم می کنند . این دارایی‌های سمی که باعث ایجاد سوداگری در بازار می‌شوند باید از بازار مسکن خارج شوند . هدف این است که مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای شناخته نشود و مردم به مسکن نگاه کالای مصرفی داشته باشند و زمین و مسکن را به اندازه نیاز تهیه کنند .

    وزیر راه و شهرسازی درباره اینکه چه تعداد از مسکن ملی در سال ۱۴۰۰ تحویل داده می شود ، گفت : مدت زمان ساخت این واحدها و تحویل آنها بستگی به همکاری متقاضیان دارد به عبارت دیگر سرعت ساخت این واحدها به این بستگی دارد که ثبت نام کنندگان در این طرح ، آورده و سهم خود را به موقع واریز کنند .

    وی افزود : اگر متقاضیان از زمانبندی‌های پیش بینی شده در واریز وجوه و سهم خود جا بمانند و تاخیر داشته باشند ، پیشرفت فیزیکی پروژه مربوط به آنها هم با کُندی پیش می‌روند و تحویل همراه با تاخیر خواهد بود .

    اسلامی تاکید کرد : زمان ساخت این واحدها حداکثر دو ساله است و متقاضیانی که زمانبندی واریز وجوه را رعایت کنند می‌توانند واحدهای خود را تحویل بگیرند . زمان آغاز ساخت برخی از واحدهای طرح مسکن ملی به سال ۹۸ و برخی هم به سال گذشته بر می‌گردد .

    وزیر راه و شهرسازی درباره تعیین تکلیف واحدهای مسکن تهرانسر اظهار داشت : ساخت مسکن در منطقه تهرانسر در قالب قرارداد مشارکتی بوده است و پس از رسیدن به درصدی از ساخت تعیین تکلیف می‌شود .




    مطالب مرتبط

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کابینه دولت سیزدهم از تاسیس و تشکیل کمیسیون عمران و مسکن در هیات وزیران برای تسهیل‌گری در بخش مسکن خبر داد و گفت : ۱۸ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    نظرات کاربران