در حال بارگذاری ...
  • اختصاص زمین رایگان برای واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل

    زمین مورد نیاز از سوی راه و شهرسازی استان برای احداث واحدهای مسکونی در استان تامین و در اختیار تعاونی ها قرار گرفته و در صورت عدم شروع عملیات اجرایی تا یک هفته آینده ، پیگیری و جایگزینی با سازنده دیگر انجام می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : در استان اردبیل زمین برای واجدین شرایط طرح اقدام ملی مسکن کاملا رایگان اختصاص یافته که این موضوع در کشور کم نظیر است .

    محبوب حیدری در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای مسکن استان اردبیل که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل و اعضای شورای مسکن استان در محل سالن شیخ صفی استانداری برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار داشت : در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای پنج هزار واحد برنامه‌ریزی‌های لازم در سطح استان اردبیل انجام شده تا سه هزار و ۵۰۰ واحد در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سایر شهرستان‌ها با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن احداث و تحویل متقاضیان شود .

    وی به تامین زمین رایگان و با ارزش در کلیه شهرستان ها برای اجرای واحدهای مسکن ملی اشاره کرد و گفت : در استان اردبیل زمین برای واجدین شرایط کاملا رایگان اختصاص یافته که این موضوع در کشور کم نظیر است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : متقاضیانی که پیش پرداخت های خود را برای آغاز عملیات اجرایی واحدهای مسکن ملی پرداخت نکرده اند ، لازم است در دو هفته آینده پرداخت کنند . یک‌هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن نیز در قالب تعاونی‌های ادارات نظیر صدا و سیما ، سپاه ، بنیاد ناجا ، بنیاد شهید و برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی احداث خواهد شد تا تحویل کارکنان این ادارات شود .

    فرزاد قلندری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه این جلسه گفت : تعاونی ها عملیات اجرایی واحدهای مسکن ملی را که زمین آن را تحویل گرفته اند ، شروع کنند . تعاونی ها می توانند تا زمان صدور پروانه از سوی شهرداری ها نسبت به آغاز عملیات اجرایی اقدام کنند .

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد : زمین مورد نیاز از سوی راه و شهرسازی استان برای احداث واحدهای مسکونی در استان تامین و در اختیار تعاونی ها قرار گرفته و در صورت عدم شروع عملیات اجرایی تا یک هفته آینده ، پیگیری و جایگزینی با سازنده دیگر انجام می شود . متقاضیان ثبت نام شده هم تا دو هفته دیگر باید مبلغ مقرر را پرداخت کنند در غیر اینصورت از چرخه حذف و داوطلبان دیگر جایگزین می شوند .

    وی در پایان تامین زیرساخت برای واحدهای مسکن ملی را یادآور شد و خواستار توجه دستگاه های خدماتی چون آب و برق در این شهرک ها شد .




    مطالب مرتبط

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه ، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد .

    |

    با تلاش و پیگیری های همکاران معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اسناد مالکیت بیشتر زمین های اختصاص یافته به پروژه های نهضت ملی مسکن بنام دولت و راه و شهرسازی صادر شده و اسناد الباقی اراضی هم طی ماه های آینده صادر خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از الحاق ۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر ...

    |

    نظرات کاربران