در حال بارگذاری ...
  • تهیه طرح هادی برای ۹۹ درصد از روستاهای کشور

    در زمینه اجرای طرح هادی و بهسازی محیط روستایی ، تاکنون در بیش از ۲۱ هزار و ۱۱۶روستا طرح هادی و بهسازی محیط روستایی انجام شده است . تعدادی از این روستاها ، همه معابرشان بازسازی شده و در تعدادی محورهای اصلی روستاها کار شده است و یک سوم روستاها نیز کارها هنوز نیمه تمام است و جای کار بیشتری وجود دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه طرح هادی برای ۹۹ درصد روستاهای کشور تهیه شده است ، جزئیات صدور اسناد روستایی و اسناد شهری را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اعلام کرد .

    محمدرضا شاملو بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در زمینه بهسازی بافت با ارزش روستایی ، عمران روستایی ، سنددار کردن املاک در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، توضیح داد .

    معاون بنیاد مسکن گفت : در ارتباط با طرح‌های هادی ۳۲ هزار و ۶۲۰ روستای کشور دارای طرح هادی هستند . هم اکنون شاخص برخورداری روستاها از طرح‌های هادی به ۹۹ درصد رسیده است . همچنین در زمینه بازنگری طرح‌های هادی ، روستاهایی که دوره ۱۰ ساله طرح هادی برای آن‌ها به اتمام رسیده است تعداد قابل‌توجهی هستند . بنیاد مسکن توانست برای ۱۱ هزار و ۵۷۴ روستا طرح بازنگری تهیه کند و قطعا در سال جاری این موضوع ادامه خواهد یافت .

    شاملو ادامه داد : در زمینه اجرای طرح هادی و بهسازی محیط روستایی ، تاکنون در بیش از ۲۱ هزار و ۱۱۶روستا طرح هادی و بهسازی محیط روستایی انجام شده است . تعدادی از این روستاها ، همه معابرشان بازسازی شده و در تعدادی محورهای اصلی روستاها کار شده است و یک سوم روستاها نیز کارها هنوز نیمه تمام است و جای کار بیشتری وجود دارد .

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص سنددار کردن واحدهای روستایی و شهرهای کوچک نیز ، اعلام کرد : در زمینه صدور سند برای املاک روستایی برای بیش از ۳ میلیون ۳۹۸ هزار واحد مسکونی روستایی سند صادر شده است . علاوه بر آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز بیش از ۲۶۸ هزار واحد شهری سند دار شدند . در زمینه واگذاری زمین برای تامین مسکن روستاییان ۶۹۱ هزار و ۲۵۰ قطعه زمین واگذار شده است .

    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود : در زمینه بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش و گردشگری روستایی کارهای مناسبی انجام شده است. در حدود ۱۲۰ روستای دارای بافت با ارزش طرح تهیه شده و در حال اجراست . در روستاهای هدف گردشگری نیز در حدود ۱۰۸ روستا طرح تهیه شده و یا در دست اقدام است . کار ارزشمندی است که تاثیر فراوانی در توسعه روستاها و فعالیت‌های گردشگری روستایی گذاشته است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    نظرات کاربران