در حال بارگذاری ...
  • اجرای ٣۴ پروژه بازآفرینی شهری به ارزش ۱۱۰۰ میلیارد ریال در آذربایجان غربی

    احداث مدرسه ١٢ کلاسه ، خانه محله و ساماندهی بخشی از ساحل سیمینه‌رود در بوکان را از جمله این پروژه‌هاست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گزارش جامعی از اقدام‌های انجام شده در زمینه بازآفرینی شهری ارائه کرد .

    سیدمحسن حمزه‌لو در این دیدار با بیان اینکه امسال چهار پروژه بهسازی معابر و کانال‌های دفع آبهای سطحی شروع می‌شود ، گفت : براساس توافق انجام شده ، قیر رایگان برای آسفالت و بهسازی معابر به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.

    وی ، ارزش پروژه‌های بازآفرینی شهری استان را یک هزار و ١٠٠ میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد : علاوه بر این پروژه‌ها در حال حاضر ١۴ پروژه بازآفرینی شهری در آذربایجان‌غربی در دست اجراست .

    بخشی از دستاوردهای مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی در سال جهش تولید به پروژه‌های بازآفرینی شهری مربوط می‌شود که چهار پروژه کلیدی در ارتقا خدمات روبنایی محلات هدف تکمیل شده است . احداث مدرسه ١٢ کلاسه ، خانه محله و ساماندهی بخشی از ساحل سیمینه‌رود در بوکان را از جمله این پروژه‌هاست .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    نظرات کاربران