در حال بارگذاری ...
  • تکمیل و ساخت ۶۰ هزار واحد مسکونی برنامه بنیاد مسکن برای سال جاری

    از دو سال قبل تمامی کارهای عمرانی ، بهسازی محیط زیست ، احداث ابنیه فنی ، جابجایی زمین و تملک اراضی مناطق آسیب‌دیده از بحران‌های طبیعی را به عهده گرفته‌ایم که برای بنیاد مسکن یک تجربه جدید است و عملاً تمامی فرآیند بازسازی مناطق آسیب‌دیده را از صفر تا ۱۰۰ به عهده داریم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : بازسازی ۵۹ هزار و ۶۰۰ واحد تعمیری ، ۴۶ هزار واحد معیشتی و ۴۳ هزار و ۶۰۰ واحد احداثی در ۱۱ شهر و ۱۶۰۰ روستا در جریان زلزله استان کرمانشاه ظرف یک سال و نیم ، کارنامه‌ای درخشان برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فراهم کرد .

    علیرضا تابش در مراسم سالگرد افتتاح حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به صورت ویدئوکنفرانس در تمامی استان ها برگزار شد ، اعلام کرد : شاکله این بنیاد به عنوان نهاد برآمده از انقلاب اسلامی بر اصولی استوار است که باید به ساز و کارهای آن احترام بگذاریم و از هرگونه دخل و تصرف در قوانین و ساختار بنیاد مسکن پرهیز کنیم .

    به گفته وی گاهی در برخی محافل تصمیم‌گیری برای شتاب بخشی به فعالیت های توسعه روستایی ، تلاش هایی با نیت خیّر برای دگرگونی این ساختار مطرح می‌شود که باید مراقب باشیم این شاکله را به صورت قوی نگهداریم . ممکن است برای پیشرفت امور بخواهند رونقی ایجاد کنند و تغییراتی در ساختار بنیاد مسکن انجام دهند ولی نباید این تغییرات منجر به تشکیل ساختارهای موازی و ایجاد مانع برای اهداف بنیاد مسکن شود .

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره مدیران و کارکنان فقید بنیاد برای آمرزش مرحوم مهندس روحانی ، مهندس میرهادی و همکاران درگذشته در سوانح استان های مختلف طلب مغفرت کرد . عملکرد مطلوب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه و فراهم کردن مسکن برای سیل‌زدگان لرستان ، خوزستان و گلستان ظرف ۳ سال اخیر موجب اعتمادسازی گسترده در میان تمامی دستگاه‌های اجرایی شده است . بازسازی ۵۹ هزار و ۶۰۰ واحد تعمیری ، ۴۶ هزار واحد معیشتی و ۴۳ هزار و ۶۰۰ واحد احداثی در ۱۱ شهر و ۱۶۰۰ روستا در جریان زلزله استان کرمانشاه ظرف یک سال و نیم، کارنامه‌ای درخشان برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فراهم کرد .

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تقدیر از پشتیبانی تمام دستگاههای دولتی از این نهاد انقلابی گفت : از دو سال قبل تمامی کارهای عمرانی ، بهسازی محیط زیست ، احداث ابنیه فنی ، جابجایی زمین و تملک اراضی مناطق آسیب‌دیده از بحران‌های طبیعی را به عهده گرفته‌ایم که برای بنیاد مسکن یک تجربه جدید است و عملاً تمامی فرآیند بازسازی مناطق آسیب‌دیده را از صفر تا ۱۰۰ به عهده داریم .

    به گفته وی تکمیل ۵۸ هزار واحد مسکونی باقی‌مانده از فرآیند بازسازی زلزله سی‌سخت (استان کهگیلویه و بویراحمد) و همچنین زلزله میانه و سراب در استان آذربایجان‌شرقی مهمترین اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ است .

    امسال همچنین ۳۹ هزار واحد احداثی و ۲۶ هزار واحد تعمیری را در نقاط مختلف کشور به اتمام خواهیم رسید که جزو اولویت‌های مهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از تولید است . همچنین لکه‌هایی از مناطق حاشیه‌ای در استان‌های سیستان‌وبلوچستان ، خراسان‌رضوی ، خوزستان شامل حاشیه‌نشینی چابهار ، زاهدان ، مسجدسلیمان ، دوگنبدان و بندر امام ، بازسازی و ساماندهی خواهند شد . امسال با اعتباری معادل ۶۰۰ میلیارد تومان تصمیم داریم حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی را در استان های مختلف بازسازی کنیم .

    به گفته وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم بنیاد در سال جدید تأمین ۱۰۱ هزار مسکن برای محرومین است که اعتبارات بلاعوض آن از سوی سازمان برنامه و بودجه تأمین شده است . ۵۰ درصد این برنامه در گذشته اجرا شده و باید ۵۰ درصد دیگر در نیمه اول امسال به پایان برسد .  

    تابش همچنین تأمین و ساخت ۲۳۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای دو معلول را از اولویت‌های مهم سال جاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت : این طرح با همکاری خوب بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی آغاز شده است . در حوزه مسکن شهری نیز تاکنون ۵۶ هزار قطعه زمین را بطور مؤثر تحویل گرفته‌ایم و ۲۹ هزار و ۷۰۰ نفر از متقاضیان نیز بطور مؤثر آورده نقدی خود را برای ساخت این واحدها واریز کرده‌اند و تشکیل پرونده آنها به اتمام رسیده است .  

    تابش خواستار توجه جدی تمام مدیران بنیاد مسکن به وضعیت معیشتی و رفع مشکلات نیروی انسانی شاغل در بنیاد در دوران شیوع کرونا شد و از تلاش‌های تمامی همکاران در سراسر کشور برای پیشرفت برنامه‌های بنیاد مسکن تشکر کرد .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    نظرات کاربران