در حال بارگذاری ...
  • هزینه ۴ هزار میلیارد تومانی در بخش آماده سازی و تأمین زیرساخت سایت‌های مسکن مهر

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در تشریح اقدامات این مجموعه در سال ۹۹ از اقداماتی نظیر هزینه ۴ هزار میلیارد تومان در بخش آماده سازی و تأمین زیرساخت سایت های مسکن مهر خبر داد .

    حبیب اله طاهرخانی در تشریح اقدامات برجسته انجام شده مجموعه شهرهای جدید در سال ۹۹ با اشاره بر اهمیت و توجه ویژه این مجموعه به توسعه دسترسی‌ها و حوزه حمل و نقل گفت : خوشبختانه در سال گذشته موفق شدیم پس از سنوات طولانی آزادراه سهند – تبریز را افتتاح و از سویی دیگر بزرگراه شهید سلیمانی را در شهر جدید صدرا به بهره‌برداری برسانیم .

    وی در ادامه با بیان اینکه موضوع توسعه حمل و نقل ریلی در یک سال گذشته با سرعت بیشتری در مجموعه شهرهای جدید به اجرا رسیده است ، افزود : متروی شهر جدید بهارستان در حال حاضر در مرحله‌ای قرار دارد که امید داریم در سال جاری افتتاح و بهره‌برداری شود ، از سویی دیگر مترو شهر جدید گلبهار نیز با سرعت بیشتری پیش رفته و در مرحله قابل قبولی گزارش شده است ؛ در این راستا می‌توان اعلام کرد که عملیات اجرایی مترو تهران – پردیس نیز در سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد که بدون شک همه این موارد نویدبخش توسعه جدید شهرهای مذکور خواهند بود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به این مطلب که مجموعه شهرهای جدید در حوزه زیرساخت‌های شهری نیز فعالیت‌های گسترده‌ای را در یک سال گذشته به انجام رسانده است ، گفت : علاوه بر خدمات پایه‌ای نظیر ساخت مدارس که همواره از سنوات قبلی تاکنون عملکرد خوبی را در شهرها به خود اختصاص می‌دهد به فعالیت‌های فرهنگی ، بهداشتی و همچنین ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ورود پیدا کرده و پروژه‌های قابل توجهی افتتاح شده‌اند .

    این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مجموعه شهرهای جدید در سال ۹۹ تمرکز ویژه‌ای بر اتمام و تحویل پروژه‌های مسکن مهر داشته است ، گفت : با وجود نوسانات بسیار در قیمت تجهیزات به ویژه مصالح ساختمانی با کمک و تلاش کلیه همکاران توانستیم این اقدامات را نسبت به سال‌های گذشته با سرعت بیشتری به انجام برسانیم .

    طاهرخانی با اشاره به ظرفیت های اعمال شده در تبصره ۸ قانون بودجه در سال ۹۹ برای مجموعه شهرهای جدید اعلام کرد : با استفاده از این ظرفیت‌ها توانستیم رقم قابل توجهی بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان را در حوزه‌های مختلف سایت‌های مسکن مهر اعم از آماده‌سازی ، تأمین زیرساخت‌ها و خدمات هزینه کرده و وضعیت این مناطق را متحول سازیم . مجموعه شهرهای جدید در حال حاضر در مقطعی از بالندگی قرار داشته و ۷ شهر دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است که همگی نشان از توفیق این مجموعه در جذب و اسکان جمعیت به خصوص در مناطق کلانشهری دارد .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین خبر داد : در یک سال گذشته ۲ شرکت جدید به مجموعه شرکت‌های عمران در شهرهای ایوانکی و تیس اضافه شد که امید داریم شرکت عمران شهر جدید ایوانکی در پاسخگویی به نیاز مسکن کلانشهر تهران و شرق استان و همچنین شرکت عمران شهر جدید تیس در پیشرفت و ترقی سواحل مکران نقش ویژه ای را ایفا کنند .

    این مقام مسئول در ادامه سخنان خود توسعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز یکی از حوزه‌های مورد توجه ویژه مجموعه شهرهای جدید در سال ۹۹ اعلام کرد و افزود : هرچند که از لحاظ برگزاری رویدادهای فرهنگی – اجتماعی به دلیل شیوع بیماری کرونا در سال گذشته با محدودیت روبه‌رو بودیم ولی گسترش زیرساخت‌های اجتماعی با هدف تسریع روند هویت‌یابی و شکل‌گیری اجتماعی در این مناطق ، جزو دستورهای کارهای ویژه ما در این یک سال محسوب می‌شد .

    وی در این راستا استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه شهرهای جدید را نیز یکی دیگر از سیاست‌‌های مورد اهمیت مجموعه شرکت عمران در یک سال گذشته اعلام کرد و افزود : ما خوشبختانه در این مدت توانستیم با کیفیت بهتری نسبت به سنوات قبل در توسعه فضاهای حیاتی در قالب مراکز محله و جبران خدمات ، مراکز تجاری و همچنین رونق حوزه تولید و عرضه مسکن گام برداریم که مبادله و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان قرارداد مشارکت بین مجموعه شرکت‌های عمران شهرهای جدید و بخش خصوصی نمونه‌ای از آن به شمار می‌رود .

    طاهرخانی ادامه داد : شرکت عمران شهرهای جدید در این سال به عنوان یکی از نقاط تمرکزی در عرضه مسکن جدید در قالب طرح اقدام ملی در مناطق کلانشهری تعریف و مورد توجه قرار گرفت ؛ خوشبختانه پروژه‌های بسیاری بالغ بر ۳۰ هزار واحد در این بخش آغاز و در مرحله اجرا قرار گرفتند که در کنار تفاهم‌نامه‌های امضا شده با نهادهای اداری بزرگ مانند آموزش و پرورش ، وزارت کار و نیروهای مسلح و همچنین واگذاری اراضی به تعاوانی‌های مسکن برای تولید مسکن عملکرد مجموعه را به آغاز ساخت ۱۲۵ هزار واحد مسکونی می‌رساند که امید داریم در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسیده و به تعادل بخشی بازار مسکن در این مناطق کمک کند .




    مطالب مرتبط

    در استان خراسان رضوی حدود ۹۵۰۰ واحد مسکن مهر وجود دارد که تلاش بر این است که بخشی از واحدها تا پایان سال تحویل شود .

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    زمانی که از پیمانکاران بدعهد پروژه‌های واحدهای مسکونی را گرفتیم ، متقاضیان گمان می‌کردند که پروژه بر زمین خواهد ماند اما از پیمانکاران خوش‌نام داخلی برای ادامه دادن روند پروژه دعوت کردیم و کار با آنها پیش رفت .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۵ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده مسکن مهر شهر جدید پردیس در دولت سیزدهم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل شد .

    |

    نظرات کاربران