در حال بارگذاری ...
  • توقف ۱۵۰ پروژه ساختمان سازی در قم به دلیل تخلف از مقررات ملی ساختمان

    شهروندان قمی می توانند هر گونه تخلف در ساخت و ساز را با مراجعه به سامانه نظارت عالیه امور مقررات ملی و کنترل ساختمان(سنامک) به نشانی https:snam.mrud.ir گزارش دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم گفت : هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود و بر همین اساس در سال ۱۳۹۹ دستور توقف ۱۵۰ پروژه صادر شد .

    اسماعیل اسدی در خصوص اقدامات و عملکرد واحد نظارت عالیه(ماده ۳۵) در سال ۱۳۹۹ و چشم انداز و برنامه های آن در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت : در سال ۱۳۹۹ واحد نظارت عالیه از ساختمان های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده اند و بنا به گزارش های ارسالی ۱۵۰ پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد . از مجموع ۲میلیون و ۵۰۰هزار متر مربع پروانه صادر شده در سال ۱۳۹۹ تعداد ۷۴۲ بازدید ، توسط ناظران عالیه این اداره کل انجام شده است .

    اسدی توضیح داد : بر اساس برنامه ریزی انجام شده ناظرین عالیه می بایست ۲۵ درصد پروژه ها را بازدید کنند که این رقم در حدود ۵۰۰ بازدید است اما در سال ۱۳۹۹ خوشبختانه ۷۴۲ بازدید معادل ۳۰ درصد پروژه ها انجام شده است .

    وی با اشاره به این که این بازدید ها در سطح کل استان انجام شده است ، تصریح کرد : در سال ۱۴۰۰ بازدید از ۸۰۰ پروژه در سطح استان پیش بینی می شود .

    رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت : شهروندان قمی می توانند هر گونه تخلف در ساخت و ساز را با مراجعه به سامانه نظارت عالیه امور مقررات ملی و کنترل ساختمان(سنامک) به نشانی https://snam.mrud.ir/ گزارش دهند .




    مطالب مرتبط

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    انتظار داریم تا تمامی مباحث مقررات ملی ساختمان که سبب ایمنی در ساختمان از مرحله طراحی تا بهره‌برداری است به طور کامل رعایت شود.

    |

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    |

    پرونده این سازه‌ها به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برای ارائه راهکارهای ایمنی سازی و مقام سازی ارسال شده است . اعضای کارگروه ساختمان‌های بلند و ناایمن مرتب در حال پایش سازه‌ها هستند .

    |

    نظرات کاربران