در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۱۵۸ قطعه زمین برای احداث مسکن محرومین در شهرضا

    در این شهرستان بیش از ۲۰هزار مترمربع از اراضی حریم شهر تحصیل شد و در راستای اجرای قانون حدنگار با پیگیری‌های بعمل آمده اسناد دفترچه ای چهارهزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی شهرستان شهرضا به تک‌برگی تبدیل شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا گفت : بیش از ۲.۷ هکتار از اراضی این شهرستان برای تامین مسکن محرومین اختصاص یافت .

    غلامرضا سبزواری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی راه و شهرسازی تلاش در جهت تامین زمین برای مسکن محرومین بوده است اظهار کرد : تعداد ۱۵۸ قطعه زمین با مساحت افزون بر ۲.۷ هکتار به این امر اختصاص داده شده است و امید است با این اقدام مشکل مسکن محرومین شهرستان شهرضا رفع شود .

    وی افزود : در سال ۱۳۹۹ به غیر از واگذاری‌های اراضی با کاربری‌های تجاری و خدماتی که از طریق مزایده انجام شده است ، با سیاست‌گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تعداد ۵۰ پلاک و واحد مسکونی (موضوع قرارداد واگذاری سنوات قبل) انتقال قطعی شد همچنین ۲۲ قطعه زمین به شهرداری منظریه بابت سهم ۱۰ درصد و سه قطعه برای ساختمان‌های اداری و انتظامی در شهرستان واگذار شد .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا با بیان اینکه ۱۷ فقره سند تک‌برگ برای اراضی این شهرستان اخذ شده است گفت : این اقدام موجب پیشگیری از زمین خواری ، جلوگیری از تصرفات اراضی ملی شهرستان و تثبیت مالکیت می‌شود .

    وی افزود : در این شهرستان بیش از ۲۰هزار مترمربع از اراضی حریم شهر تحصیل شد و در راستای اجرای قانون حدنگار با پیگیری‌های بعمل آمده اسناد دفترچه ای چهارهزار و ۳۶۰ هکتار از اراضی شهرستان شهرضا به تک‌برگی تبدیل شد . برای اجرای طرح بزرگ و ملی مسکن در این شهرستان زمین مورد نیاز برای احداث ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرضا تامین و به این امر تخصیص داده شد .

    وی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد اسکلت سازه پروژه یکهزار و ۶۲۴ واحدی باقیمانده مسکن مهر این شهرستان تکمیل شده است عنوان کرد : ۸۰ سند مسکن مهر تحویل داده شد و پیگیری‌های لازم برای پایان کار و صدور سند پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر به ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ واحد انجام پذیرفته است .

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شهرضا اظهار کرد : این اداره در حوزه شهرسازی و معماری ، ۵۰۰ مورد استعلامات دریافتی از مراجع شهرستانی شامل (استعلام محدوده و حریم شهرها ، کاربری‌ها ، طرح‌های تفکیکی و ..) را پاسخ داده است و بازدیدهای میدانی برای ۶۰ پرونده با موضوعات مختلف برای طرح در کمیته کارشناسی کمیسیون ماده پنج و کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بعمل آورده است .




    مطالب مرتبط

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب کمک به واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید ، استان‌ها و پروژه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی شامل درمانگاه ، مدرسه ، مسجد و سایر از محل صندوق ملی مسکن پرداخت و حمایت شد .

    |

    بحمد الله با تلاش همکارانم در وزارت راه و شهرسازی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن طبق اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید که لازم است برای تأمین مالی پروژه‌ها در سال جدید شاهد همکاری همه جانبه نهادهای پولی و بانکی باشیم .

    |

             

    |

    دلیل اصلی عدم پیشرفت و تکمیل واحدهای مسکن مهر آن بوده که دولت در گذشته در پروژه‌های مسکونی نقش پیمانکار را داشته و همین امر دلیل اصلی تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی بوده است . در صورتی که اگر خود مردم کارفرما شوند و ما بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی‌سازی استفاده کنیم سرعت اجرای ...

    |

    نظرات کاربران