در حال بارگذاری ...
  • تدوین دستورالعمل بهسازی نسبی ساختمان‌های بلند مرتبه در همکاری با شهرداری تهران

    دستورالعمل جدید به شیوه‌ای تدوین شده که بهسازی نسبی ساختمان‌ها با هزینه‌های کمتر و با کارهای ساده مهندسی قابل انجام است که این دستورالعمل به زودی منتشر می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه دستورالعمل بهسازی نسبی ساختمان‌های بلند در همکاری با شهرداری تدوین شد اینکار را تحولی در مهندسی و مقاوم‌سازی ساختمان‌های موجود ، برشمرد .

    سعید بختیاری با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات در همکاری با شهرداری تهران ، دستورالعمل بهسازی نسبی را تهیه کرده است ، افزود : دستورالعمل‌هایی که پیش‌تر به ویژه برای ساختمان‌های بلند تدوین شده بود ، رویکرد آرمان‌گرایانه‌ای داشت و برای مالکان ساختمان‌های معمولی ، سختگیرانه بود .

    وی ادامه داد : دستورالعمل جدید به شیوه‌ای تدوین شده که بهسازی نسبی ساختمان‌ها با هزینه‌های کمتر و با کارهای ساده مهندسی قابل انجام است که این دستورالعمل به زودی منتشر می‌شود . مقرر است تا مرکز در همکاری با شهرداری این دستورالعمل را برای عموم مهندسان آموزش بدهد . مجموعه دستورالعمل‌های تدوین شده می‌تواند تحولی در بحث بهسازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها ، ایجاد کند .

    معاون مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : سال ۹۹ علاوه بر مشکلات ناشی از اپیدمی کرونا ، در مجموع در زمینه‌های پژوهش و خدمات مهندسی نسبت به سال ۹۸ رشد داشتیم . به ویژه در خصوص همکاری های پژوهشی و ارتباط با صنعت شاهد موفقیت‌های خوبی بودیم . همچنین با وجود مشکلات کرونا ، در زمینه ارائه خدمات آزمایشگاهی و گواهینامه فنی ، خدمات مرکز نسبت به سال ۹۸ ، در حدود ۱۵ درصد رشد داشت .

    به گفته بختیاری ، بالای ۵۰۰ گواهینامه فنی در بخش صنعت ارایه شد .




    مطالب مرتبط

    برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

    |

    پروژه احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) پس از انتقال خط راه آهن تهران - تبریز به زیرزمین ، با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی ، افزایش سرانه فرهنگی ، ورزشی ، اقتصادی و رفاهی مناطق کم برخوردار ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران ، بر روی بام این تونل در محدوده‌ای به طول تقریبی ۹ کیلومتر و کشیدگی شرقی - ...

    |

    موضوع این تفاهم‌نامه که بین وزارت راه و شهرسازی با نمایندگی شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری تهران با نمایندگی سازمان نوسازی شهر تهران منعقد شد ، همکاری مشترک با هدف جذب اعتبارات سفر استانی در راستای محرومیت زدایی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر تهران جهت انجام اقدامات ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد : طی یک سال گذشته ۶۰۰ تن قیر از دولت دریافت شد که پس از تبدیل شدن به آسفالت ، در ...

    |

    رویکرد مدیریت پیشین شهر تهران کاهش صدور پروانه‌ مسکن بود . به همین جهت طی یک فرایند نزولی در سال ۱۴۰۰ تنها ۵۴۰۰ پروانه ساخت مسکن توسط شهرداری تهران صادر شد که این رقم کمترین میزان در ده سال پیشینش یوده است . در حالی که ابتدای این دهه ۹۰ یعنی سال ۹۱، ۳۱ هزار پروانه ساخت مسکن در ...

    |

    نظرات کاربران