در حال بارگذاری ...
  • آمادگی کامل بنیاد مسکن بوشهر برای کمک به زلزله‌زدگان

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان گناوه در اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اقدامات مناسبی انجام داده است و هم‌اکنون ۵۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شدند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر ضمن اعلام مقاوم‌سازی ۵۵ درصد واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله‌زده از آمادگی و حضور کامل نیروها و تجهیزات بنیاد مسکن در آن مناطق خبر داد .

    حمید حیدری از حضور نیروها و ماشین‌آلات بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده استان بوشهر خبر داد . بعد از وقوع زلزله ۵.۹ بوشهر در بندر گناوه و بندر دیلم که امروز ۲۹ فروردین ساعت ۱۱:۱۱ به وقوع پیوست تیم‌های ارزیاب به همراه ماشین‌آلات بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده استان حضور بهم رساندند و در حال ارزیابی به واحدهای مسکونی آسیب دیده و همچنین کمک به زلزله‌زدگان هستند .

    حیدری با اشاره به اینکه عمدتا بخش مرکزی شهرستان گناوه و شهر ریگ در معرض شتاب و شدت زلزله بودند ، افزود : تیم‌های ارزیاب در حال ارزیابی واحدهای مسکونی خسارت‌دیده هستند . همچنین ماشین‌آلات در منطقه مستقر هستند و چنانچه نیاز به آواربرداری باشد سریعا اقدام خواهند کرد .

    وی یادآور شد : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان گناوه در اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اقدامات مناسبی انجام داده است و هم‌اکنون ۵۳ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شدند .

    حیدری تصریح کرد : با توجه به مقاوم‌سازی ۵۵ درصدی واحدهای مسکونی روستایی و اجرای طرح بهسازی محیط روستایی و استقبال مردم در اجرای این طرح در سال‌های گذشته ، پیش‌بینی می‌شود ، کمترین خسارت‌ها را در منطقه شاهد باشیم .

    مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر گفت : ارزیابی‌های اولیه حاکی است که عمدتا خرابی‌ها در بخش‌های دیوار واحدهای مسکونی روستایی اتفاق افتاده است . ضمن آنکه پیش‌بینی می شود در بافت های فرسوده و ناکارآمد که مردم نسبت به بازسازی و مقاوم سازی آنها اقدام نکردند ، خسارت هایی را شاهد باشیم . نیروهای بنیاد مسکن با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند و در حال ارزیابی میزان خسارت ها به واحدهای مسکونی روستایی و کمک به آسیب دیدگان احتمالی هستند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    نظرات کاربران