در حال بارگذاری ...
  • ابلاغ طرح جامع مشگین‌شهر

    در این طرح جامع توسعه مشگین‌شهر در افق ۱۴۱۰ پیش‌بینی شده که امیدواریم شهرداری و مسئولان شهر مشگین در اجرای دقیق آن مصمم بوده و تلاش کنند . بازنگری در طرح جامع پارس‌آباد نیز با پیشرفت ۹۵ درصد در حال انجام است که امیدواریم در سه ماهه امسال به صورت نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب و مراحل ابلاغ و اجرای آن را شاهد باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : طرح جامع مشگین‌شهر بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای اجرا ابلاغ شد .

    یوسف باقرزاده اظهار کرد : اصلی‌ترین وظیفه و رسالت معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهاست تا در یک افق ۱۰ ساله این طرح‌ها در دستور کار مسئولان شهرها قرار گیرد تا بستر و زمینه اجرایی آن را شاهد باشیم . از چند سال پیش تهیه طرح جامع مشگین‌شهر و بازبینی در این طرح شروع شده بود که بالاخره در سال گذشته مراحل نهایی آن سپری شد و در روزهای گذشته نیز شورای عالی شهرسازی و معماری این طرح را به تصویب نهایی رساند و برای اجرا ابلاغ کرده است .

    معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل گفت :‌ در این طرح جامع توسعه مشگین‌شهر در افق ۱۴۱۰ پیش‌بینی شده که امیدواریم شهرداری و مسئولان شهر مشگین در اجرای دقیق آن مصمم بوده و تلاش کنند . بازنگری در طرح جامع پارس‌آباد نیز با پیشرفت ۹۵ درصد در حال انجام است که امیدواریم در سه ماهه امسال به صورت نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری  تصویب و مراحل ابلاغ و اجرای آن را شاهد باشیم .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد : تهیه طرح جامع بیله‌سوار با پیشرفت ۴۰ درصد در حال انجام است و در گرمی نیز تهیه طرح با تدارک نقشه‌های پایه و عقد قرارداد با مشاور با پیشرفت ۲۵ درصد مراحل تهیه و تدوین را سپری می‌کند .

    باقرزاده به پیشرفت ۲۰ درصدی تهیه طرح جامع اصلاندوز اشاره کرد و ادامه داد : در افق ۱۰ ساله توسعه شهر اصلاندوز نیز در این طرح پیش‌بینی شده است . در کنار طرح جامع شهری که در جلسات متعدد ایرادات و اشکالات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد ، ما سعی می‌کنیم با تشکیل جلسات منظم کمیسیون ماده پنج در حیطه اختیارات خود به حمایت‌های خود از مجموعه شهرداری ادامه داده تا مغایرتی در اجرای طرح‌های جامع و حتی تفصیلی را شاهد نباشیم .

    باقرزاده بیان کرد:‌ در اکثر شهرهای استان براساس طرح‌های جامع ابلاغی پروژه‌های متعدد در حال اجراست که از این بابت از همراهی و همکاری مجموعه شهرداری و فرمانداری‌ها قدردانی می‌کنیم.

    برگزاری ۴۸ جلسه کمیسیون ماده پنج

    وی به برگزاری ۴۸ جلسه کمیسیون ماده پنج در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات تصمیم‌گیری به صورت جامع و با پیشنهادات ارائه شده به انجام رسیده و برای اجرای مصوبات ابلاغ شده است . در کنار تهیه طرح جامع و تفصیلی ، طرح‌های ناحیه‌ای نیز با مطالعات دقیق در اولویت این معاونت قرار دارد که امسال طرح ناحیه مشگین‌شهر با عقد قرارداد در مرحله اجرا و عملیاتی شدن قرار گرفته است .

    برگزاری ۸۸ جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی

    وی به برگزاری جلسات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و بررسی طرح‌های پیشنهادی در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۸۸ جلسه این کارگروه برگزار شد تا طرح‌های پیشنهادی مورد بررسی قرار گرفته و تأیید و یا عدم تأیید آنها را شاهد باشیم .

    تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل در حال انجام است

    معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل به تهیه طرح تفصیلی شهر اردبیل با کارفرمایی شهرداری اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم امسال گام‌های جدی در اتمام طرح تفصیلی شهر اردبیل و ابلاغ آن برداشته شود .

    باقرزاده اظهار کرد : طرح تفصیلی شهرهای خلخال و مشگین‌شهر نیز در دستور کار است و سال ۱۴۰۰ مصمم به تهیه این طرح‌ها هستیم . آخرین الحاقیه به محدوده شهر اردبیل مربوط به طرح جامع این شهر با نام شهرک الهیه بوده که بعد از آن هیچ‌گونه محدوده‌ای به شهر اردبیل افزوده نشده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از الحاق ۲۲۷ هکتار زمین به محدوده ۱۱ شهر جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل خبر ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بندرگز ، نوکنده ، کردکوی ، بندر ترکمن ، جلین ، گنبد ، نگین ...

    |

    با پیگیری‌های مستمر استاندار شهید آذربایجان شرقی آقای رحمتی و آقای مخبر معاون اول رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تعیین تکلیف اراضی موسوم به فاز دوم شهرک خاوران تبریز ، الحاق این اراضی طی مراحل قانونی و پس از اخذ مدارک و مجوزهای قانونی استان و استعلام‌های مورد نیاز خارج از نوبت در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری شهر گرگان و گنبد کاووس در محل استانداری گلستان برگزار و ...

    |

    در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

    |

    نظرات کاربران