در حال بارگذاری ...
  • انجام ۷۰۰۰۰ آزمایش در پروژه‎‌های عمرانی سطح استان خوزستان در سال ۹۹

    آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان در سال گذشته ، آزمایش تعیین نفوذ یون کلر (RCPT) و دوام آن در بتن را برای پروژه‌های عمرانی مورد نیاز بالاخص سواحل خلیج فارس و امور مطالعاتی و تحقیقاتی راه‎اندازی کرده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۹۹ در این اداره کل ، گفت : این آزمایشگاه موفق شد در راستای ارائه خدمات فنی ، تخصصی و ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی در ۸۴۰ پروژه استانی و ملی ، ۷۰ هزار آزمایش فنی و تخصصی را در سطح استان به ثبت برساند .

    ناصر شعبانی با اشاره به حضور تاثیرگذار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در استان خوزستان گفت : آزمایشگاه این استان با به کارگیری ۱۰۰ نیروی فنی و متخصص در ۷ شعبه و ۶۶ واحد مستقر و غیر مستقر در سطح استان خدمات کیفی و استاندارد و بروز را در سطح استان ارائه می‌کند .

    شعبانی با اشاره به انجام آزمایش‌های متنوع و منحصر به فرد در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود : ۸ هزار و ۳۷ مورد آزمایش کنترل کیفی عملیات بتنی ، ۴۰ هزار و ۱۹۸ مورد آزمایش کنترل کیفی عملیات خاکی، ۹ هزار و ۲۱۸ آزمون جهت کنترل عملیات آسفالتی ، ۱۳۰ گمانه با متراژ ۲ هزار ۴۴۶ متر عملیات حفاری ، انجام ۳ هزار و ۷۰۰ آزمون برروی نمونه‌های خاک در بخش ژئوتکنیک شامل آزمایشات برش مستقیم، تک محوری و سه محوری ، تحکیم ، دانه‌بندی ، تراکم و ۳ هزار و ۷۰۰ آزمون‌ شیمی خاک و آب در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان انجام شده است .

    وی اضافه کرد : ۱۳۲ مورد طرح اختلاط آسفالت و بتن ، ۸۹۴ مورد آزمون‌های مرغوبیت مصالح آسفالت و بتن ، ۲ هزار و ۱۳۹ مورد کنترل کیفی عملیات جوش اعضای سازه‌ای با بهره گیری از آزمون‌های کنترل چشمی (VT) و رنگ‌های نافذ (PT) و اولتراسونیک (UT)، ۳۷ مورد آزمون دانهول و ۱۴ مورد (GSI) در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان کنترل شده است . آزمایش تعیین مرغوبیت مصالح ساختمانی و انطباق با استانداردها بر روی ۳ هزار و ۲۷۶ نمونه‌ خاک ، سیمان ، آب ، انواع قیر ، شن و ماسه ، آجر، میلگرد، ورقه‌های فولادی ، بلوک‎های سیمانی و سفالی و انواع سنگ فرش ، در زمینه مطالعات مسیر نقاط نمونه برداری شده و ۲۶۳ مورد آزمون‌ از قبیل دانه‌بندی ، ۲۰۱ مورد آزمایش تراکم و ۳۲۶ مورد آزمایش CBR در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در سال گذشته انجام شده است .

    مدیر کل آزمایشگاه استان خوزستان با بیان اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ارتباط خوب، تنگاتنگ و تاثیر گذاری با سازمان‌ها ، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان داشته است ، گفت : این آزمایشگاه بعنوان عضو کمیته نظارت عالیه پروژه‌های سطح استان و همچنین عضویت در شورای فنی استان خوزستان مشغول به فعالیت بوده و خدمات مهمی را در پروژه‎های استانی و ملی ارائه کرده است .

    شعبانی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان موفق به برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی در سال گذشته شده است ، گفت : این آزمایشگاه بیش از ۶ هزار نفر - ساعت کارگاه آموزشی شامل دوره های آموزشی "مدیریت روسازی و بهسازی راه و فرودگاه‌ها با شاخص ناهمواری بین‌المللی راه‌ها ( IRI)"، " دوام بتن" و " تفسیر شیت‌های آزمایشگاهی آسفالت" برای همکاران، مدیران استانی و کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال گذشته به صورت وب کنفرانس برگزار کرده است.

    وی با اشاره به ارائه خدمات نوین در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان گفت : آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان در سال گذشته ، آزمایش تعیین نفوذ یون کلر (RCPT) و دوام آن در بتن را برای پروژه‌های عمرانی مورد نیاز بالاخص سواحل خلیج فارس و امور مطالعاتی و تحقیقاتی راه‎اندازی کرده است .       




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با ثبت ۸ هزار آزمایش فنی و تخصص کنترل کیفیت ، پروژه ۵۸۴ واحدی ثمین نهضت ملی مسکن استان زنجان با حضور وزیر راه و شهرسازی به ...

    |

    با توجه به اهمیت پروژه و لزوم تسریع در عملیات احداث پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی رباط‌کریم ، این آزمایشگاه برای نخستین‌بار در پروژه‌های عمرانی با استقرار همزمان ۱۶ دستگاه حفاری همزمان کار حفر گمانه‌های ماشینی و دستی را به‌طور شبانه‌روزی در راه تحقق وعده ساخت مسکن توسط دولت ...

    |

    آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با استقرار ۱۶ اکیپ تحقیقاتی در پروژه ، همزمان از ظرفیت‌های آزمایشگاه استان تهران ، اداره کل کاوش‌های صحرایی و همچنین آزمایشگاه ستاد برای ارائه خدمات آزمایشگاهی شامل نمونه‌گیری در جا ، مطالعات مربوط به خاک و ژئوتکنیک ، آزمایش‌های اس ...

    |

    هم‌اکنون در استان تهران ، شرکت آزمایشگاه در بیشتر پروژه‌های مربوط به شهرهای جدید حضور مستقیم دارد و همکاری خوبی را با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران داریم .

    |

    نظرات کاربران