در حال بارگذاری ...
  • تشریح برآیند جلسات کمیسیون ماده پنج استان اصفهان در فروردین ۱۴۰۰

    یکی از عمده ترین وظایف کمیسیون ماده پنج موضوع تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، تصویب طرح‌های توسعه شهری از جمله طرحهای جامع و تفصیلی و همچنین تغییرات بعدی آن است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : در امسال سه جلسه کمیسیون ماده پنج برگزار شد و مجموعاً ۳۵ مورد از موارد جاری شهرهای استان در راستای حل مشکلات کلان شهری و بهبود زیست شهری مورد بررسی قرار گرفت .

    در فروردین ماه ۱۴۰۰ ، سه جلسه کمیسیون ماده پنج با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا تشکیل شد که در این جلسات در راستای حل مشکلات کلان شهری و بهبود زیست شهری ، درخواست‌های مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص برآیند این جلسات اظهار کرد : در جلسات برگزار شده یک ماه اخیر ۳۵ مورد از موارد جاری شهرهای کاشان و اصفهان شامل موارد تغییر کاربری ، اصلاح خط بدنه ، کاهش یا افزایش ارتفاع و تعریض یا تقلیل عرض گذر ، مطرح و در رابطه با آن تصمیم‌گیری شد .  

    وی با بیان اینکه طرح تفصیلی پیشنهادی شهرهای دهاقان و فرخی نیز بررسی شدند عنوان کرد : همزمان با برگزاری جلسه کمیسیون ماده پنج اصفهان ، گروه کاری تلفیق زیربنایی برگزار شد و در طی آن سه مورد از موارد جاری شهر اصفهان مطرح و رسیدگی شد . یکی از عمده ترین وظایف کمیسیون ماده پنج موضوع تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، تصویب طرح‌های توسعه شهری از جمله طرحهای جامع و تفصیلی و همچنین تغییرات بعدی آن است .  

    وی گفت : در ماده ۸ این آئین‌نامه پیش‌بینی شده است که طرح های تفصیلی شهری ابتدا در کمیته کار بررسی و سپس در کمیسیون طرحهای تفصیلی تصویب گردند ، همچنین در این ماده آمده است که در صورت مغایرت اساسی میان طرح تفصیلی با طرح جامع شهر مربوط ، مرجع تصویب نهایی طرح تفصیلی ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران خواهد بود ، لذا در جلسات کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان درخواست‌های متقاضیان که به دبیرخانه این کمیسیون ارسال شده است بررسی و در نهایت برای آنها تصمیم‌گیری می‌شود . 




    مطالب مرتبط

    این روند تا پایان اجرای مصوبات با پیگیری ایشان و تعامل و همدلی همه اعضای شورای مسکن استان انجام شد .

    |

    از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، تا کنون بیش از ۶۴ هزار متقاضی تایید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند و از این تعداد نیز برای بالغ بر ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر افتتاح حساب شده است .

    |

    بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است ، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملین نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود .

    |

    تعداد ۴۱ جلسه کمیسیون ماده پنج در ۱۲ شهر استان با ۵۹۴ مصوبه در سال ۱۴۰۲ جهت بررسی تقاضاهای شهروندان که در کمیته فنی تشکیل شده بود ، برگزار گردید که تمامی تقاضاها مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت و در حال حاضر هیچ پرونده بررسی نشده ای در نوبت رسیدگی کمیسیون ماده پنج هیچ کدام از ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار بوشهر ضمن ابلاغ مصوبه شورا در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با ...

    |

    نظرات کاربران