در حال بارگذاری ...
  • پرداخت ۶۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به زلزله‌زدگان شهرستان سی‌سخت

    در مجموع واحدهای مسکونی تعمیراتی بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و احداثی‌ها نیز در حال انجام است . نزدیک به ۲۸۰۰ نفر از افرادی که واحدهای آنها در زلزله آسیب دیده بود به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که بانک‌ها در حال عقد قرارداد با مالکان ، هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن اعلام پرداخت ۶۲ میلیارد تومان بلاعوض به زلزله‌زدگان سی‌سخت از اتمام بازسازی‌ها تا پایان تیر امسال ، خبر داد .

    حسین جنتی در خصوص بازسازی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و اقدامات بنیاد مسکن در آن استان به ارایه توضیح پرداخت .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در زلزله سی‌سخت آسیب دیدند که یکهزار و ۷۰۰ واحد آن احداثی و مابقی تعمیراتی هستند ، گفت : آواربرداری شهر کامل انجام شده است . در عین حال بنیاد کار عملیات اجرایی واحدهای احداثی را آغاز کرده است که هم‌اکنون عملیات اجرایی نزدیک به ۳۰۰ واحد در شهرها آغاز و در روستاها نیز کار شروع شده است .

    جنتی با اشاره به اینکه ۵۰ روستا با ۶۸۰ واحد مسکونی در زلزله سی‌سخت دچار خسارت شدند ، افزود : در مجموع واحدهای مسکونی تعمیراتی بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و احداثی‌ها نیز در حال انجام است . نزدیک به ۲۸۰۰ نفر از افرادی که واحدهای آنها در زلزله آسیب دیده بود به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که بانک‌ها در حال عقد قرارداد با مالکان ، هستند .

    به گفته جنتی ، ۶۲ میلیاردتومان تسهیلات بلاعوض به متقاضیان پرداخت شد که به تناسب پیشرفت فیزیکی واحدها در حال واگذاری است .

    جتنی یادآور شد : در شهرها ۱۳۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره همراه با ۵۵ میلیون تومان بلاعوض و در روستاها نیز ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۵۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود .

    وی ضمن تاکید بر همراهی مردم در بازسازی مناطق زلزله‌زده ، اعلام کرد : برنامه بنیاد مسکن است که واحدهای تعمیراتی حداکثر تا پایان اردیبهشت امسال و همچنین واحدهای احداثی تا پایان تیرماه سال جاری تکمیل و تحویل متقاضیان شود .

    گفتنی است ، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه  چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند . بنا بر اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده و کانون آن در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای ۲۶۵۴ واحد مسکن حمایتی در شهرهای دماوند ، ملارد ، رباط کریم و اسلامشهر خبر داد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بهره برداری ۶۴ واحد مسکن مهر با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار صبح امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در صفا دشت افتتاح شد ...

    |

    نظرات کاربران