در حال بارگذاری ...
  • آغاز مطالعه و شناسایی زون‌های ناپایدار شهر شیراز

    موقعیت شیراز به گونه‌‌ای است که بلندی‌هایی مشرف بر شهر شیراز است و شیراز در یک دره وسیع قرار گرفته که دو طرف آن شیب‌های تندی دارد . گاه رانش زمین و گاه ریزش سنگ و گاه اثر گسل‌ها سبب بروز حوادث و سوانحی حتی بر ساخت‌و‌سازهای شهری می‌شود که این مطالعه نیز در قالب پروژه‌ای آغاز شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی از آغاز مطالعه و شناسایی زون‌های ناپایدار شهر شیراز در همکاری با شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خبر داد .

    علی بیت‌اللهی از آغاز شناسایی زون‌های ناپایدار شهر شیراز خبر داد . سال ۱۴۰۰ با وجود شیوع گسترده موج کرونا در کشور ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ، کار مهم تعیین گسل‌های شهر شیراز را آغاز کرده است که تلاش خواهد شد تا نتایج آن به زودی اطلاع‌رسانی شود .

    بیت‌اللهی با یادآوری این مطلب که شناسایی زون‌های ناپایدار ۶ شهر تهران ، تبریز ، مشهد ، کرج ، کرمان و زنجان توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن وشهرسازی انجام و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ابلاغ شد ، توضیح داد : کار مطالعه و شناسایی زون های ناپایدار شیراز در توافقی که مرکز تحقیقات با شهرداری شیراز اداره کل راه و شهرسازی شیراز داشت آغاز شده است . همچنین در شهر شیراز ، مطالعه‌ای دیگر با همکاری شهرداری آن شهر آغاز شده است که شناسایی زون‌ها ناپایدار مشرف بر شهر شیراز است .

    وی گفت : موقعیت شیراز به گونه‌‌ای است که بلندی‌هایی مشرف بر شهر شیراز است و شیراز در یک دره وسیع قرار گرفته که دو طرف آن شیب‌های تندی دارد . گاه رانش زمین و گاه ریزش سنگ و گاه اثر گسل‌ها سبب بروز حوادث و سوانحی حتی بر ساخت‌و‌سازهای شهری می‌شود که این مطالعه نیز در قالب پروژه‌ای آغاز شده است .




    مطالب مرتبط

    سند این اراضی به‌منظور اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن در رهن بانک‌های عامل قرار می‌گیرد .

    |

    این روند تا پایان اجرای مصوبات با پیگیری ایشان و تعامل و همدلی همه اعضای شورای مسکن استان انجام شد .

    |

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار بوشهر ضمن ابلاغ مصوبه شورا در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای اجرای تفاهمنامه میان اداره کل راه و شهرسازی استان فارس و شرکت فولاد نی‌ریز ، آئین تحویل زمین برای تامین مسکن ...

    |

    نظرات کاربران