در حال بارگذاری ...
  • زمان برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در ۷ رشته به تعویق افتاد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته عمران ، معماری ، تاسیسات برقی ، تاسیسات مکانیکی ، نقشه‌برداری ، شهرسازی و ترافیک خبر داد .

    دفتر مقررات ملی و  کنترل ساختمان در اطلاعیه‌ای از تعویق زمان برگزاری آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان که قرار بود اردیبهشت امسال برگزار شود ، خبر داد .

    در این اطلاعیه تصریح شده است : به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون ورود به حرفه مهندسان می‌رساند ، آزمون ورود به حرفه مهندسان که مقرر بود در روزهای ۲۹ ، ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شود بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی و به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا تا اطلاع بعدی معوق و زمان بعدی برگزاری آن با توجه به شرایط بهداشت عمومی تا پایان مرداد ماه از طریق همین سامانه اعلام خواهد شد .

    گفتنی است ، آزمون ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته عمران ، معماری ، تاسیسات برقی ، تاسیسات مکانیکی ، نقشه‌برداری ، شهرسازی و ترافیک برگزار می‌شود . صلاحیت‌های ذکر شده نیز برای آزمون در رشته‌های مختلف بدین شرح است : رشته‌های معماری (نظارت - طراحی - اجرا) ، عمران (نظارت - محاسبات - اجرا - طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان - ارزیابی ، طرح و اجرای بهسازی) ، تأسیسات‌مکانیکی (طراحی - نظارت - اجرا) ، تأسیسات‌برقی (طراحی - نظارت - اجرا) ، شهرسازی ، نقشه‌برداری و ترافیک .




    مطالب مرتبط

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    |

    پرونده این سازه‌ها به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برای ارائه راهکارهای ایمنی سازی و مقام سازی ارسال شده است . اعضای کارگروه ساختمان‌های بلند و ناایمن مرتب در حال پایش سازه‌ها هستند .

    |

    در این ارتباط جلسات متعددی با شورای عالی انرژی داشتیم . در واقع حجم قابل توجهی از ناترازی انرژی در ساختمان است که عدد قابل توجهی است و نیاز است که در مورد آن برنامه‌ریزی شود .

    |

    نظرات کاربران