در حال بارگذاری ...
  • سرمایه‌گذاری در تولید مسکن کارآمدترین و اثربخش‌ترین جریان است

    در طرح اقدام ملی مسکن که در آن ثبت‌نام گسترده از مردم انجام گرفت ، متقاضیان واجد شرایط شناسایی و برای واجدین زمین تعیین و اختصاص داده شد که در این زمینه فرآیند اخذ مجوز ، افتتاح حساب در بانک و تخصیص تسهیلات بانکی برای متقاضیان انجام گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی گفت : در پشبرد برنامه‌های دولت و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری ، امروز کشور به کارگاه خانه‌سازی تبدیل شده است .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان هرمزگان و آغاز عملیات اجرایی مسکن اقدام ملی ۲۵۶ واحدی و ۱۰ هزار واحدی مسکن شرکت بازآفرینی اظهار کرد : در شهر بندرعباس یکی از الگوهای برنامه‌ریزی شده برای گسترش تولید و عرضه مسکن در کشور آغاز شد . وزارت راه و شهرسازی در پشبرد برنامه‌های دولت و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری که تولید مسکن را یکی از محورهای اساسی برای تحرک بخشیدن به اقتصاد کشور قلمداد کردند، امروز در سه محور شاهد ساخت بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور به شکل فعال هستیم و به این ترتیب کشور به کارگاه خانه‌سازی تبدیل شده است .

    این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به اینکه در بافت فرسوده و در بحث حاشیه‌نشینی کار با سازوکار مخصوص به خود در حال اجرا بوده و پیش می‌رود ، گفت : در طرح اقدام ملی مسکن که در آن ثبت‌نام گسترده از مردم انجام گرفت ، متقاضیان واجد شرایط شناسایی و برای واجدین زمین تعیین و اختصاص داده شد که در این زمینه فرآیند اخذ مجوز ، افتتاح حساب در بانک و تخصیص تسهیلات بانکی برای متقاضیان انجام گرفت .

    وی افزود : در نوع دوم که در بندرعباس هم انجام گرفت ، حدود ۳۰ هزار ثبت‌نامی وجود داشت که از این میزان با پالایشی که انجام گرفت ، واجدین شرایط شناسایی شده ۸ هزار نفر اعلام شدند .

    اسلامی با بیان اینکه بعد از شناسایی واجدین شرایط برای این تعداد کار برنامه ریزی انجام گرفت ، گفت : از میزان واجد شرایط تعداد ۴ هزار نفر از مردم استان مبلغ مورد نظر را واریز کردند و به محض واریز همه آن‌ها به پروژه‌ها متصل شدند . در این زمینه همه ۸ هزار واجدین شرایط شناسایی شده می‌توانند از این طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند شوند . نوع سوم بحث سرمایه‌گذاری برای تولید مسکن است که برای ما به عنوان مهم‌ترین ، کارآمدترین و اثربخش‌ترین جریان تولید شناخته می‌شود . شیوه‌ای که اثرات اقتصادی و اجتماعی داشته تا به این شکل مردم و ظرفیت‌های مالی و تقاضاهایی که موجود است را با پروژه‌های فعال تولید و عرضه مسکن هم راستا کند .

    محمد اسلامی با بیان اینکه به این شکل چرخه تولید مسکن در کشور می‌تواند پایدار باشد ، گفت : با این شیوه و با استمرار تولید مسکن به این شکل اشتغال پایدار شده و می‌تواند به سهم خود در التهاباتی که در بازار اتفاق می‌افتد و در بحث مدیریت نقدینگی در بازار و کشور نقش ایفا کند . به این ترتیب و از این روزنه به سمتی پیش برویم که باعث کشندگی و پیش برندگی در اقتصاد کشور در حوزه مسکن شویم و سهم خودمان را انجام دهیم . موضوع دومی که در دستور کار ما در وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و با اهتمام ویژه در قالب دو بال متوازن آن را دنبال می‌کنیم ، بحث محرومیت‌زدایی و همچنین توسعه و افزایش ظرفیت‌ زیرساخت‌های ملی است . به همین خاطر اولویت پروژه‌هایی هستند که در مقیاس ملی بتوانند تاثیرگذار بوده و در شکوفایی اقتصادی و اجتماعی کشور نقش داشته باشند .

    وی با اشاره به اینکه در این زمینه توسعه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و همچنین پروژه‌های راه‌آهن در بحث توسعه و محرومیت زدایی برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم به خصوص در در روستاها در دستور کار قرار گرفت ، گفت : در این خصوص امسال سند برنامه توسعه راه‌های روستایی تدوین شد و مجلس شورای اسلامی هم برای اولین‌بار پس از سال‌ها پیگیری مبلغ مناسبی را در این زمینه اختصاص دادند .

    اسلامی با بیان این که در این زمینه اولویت‌ها در این سند برای عدالت‌گستری و توسعه متوازن استخراج شدند، اظهار کرد: در این چارچوب برنامه توسعه راه‌های روستایی به همه استانداران ابلاغ و امیدواریم به این ترتیب شاهد محرومیت‌زدایی با سرعت بیشتری باشیم تا عقب‌ماندگی‌های ناخواسته‌ای که تا به حال داشته‌ایم با سرعت بیشتری جبران شوند . در این زمینه در استان هرمزگان و در بشاگرد دنبال ایجاد یک تحول هستیم که در این زمینه اتفاقاتی افتاد که در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته است . پروژه‌هایی که در همین چند ماه توانسته یک گره از محرومیت‌ها چند ده ساله را برطرف کرده و در آن پروژه‌ها فعال و در حال پیشرفت هستند .

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه به افزایش زیرساخت‌های حمل و نقلی در بندر شهید رجایی در استان هرمزگان اشاره داشت و گفت : به امید خداوند بخش‌های مهمی از فاز سوم این بندر تا قبل از پایان خدمت این دولت افتتاح خواهند شد .

    وی ادامه داد : در این زمینه یک فرصت جدیدی را برای توسعه استان در سواحل مکران دنبال می‌کنیم که یکی از آرزوهای دیرینه در کشور بوده است . اینکه به عنوان یک راهبرد بتوانیم صادرات نفت را خارج از تنگه هرمز داشته باشیم و در این خصوص پیگیری‌های ویژه‌ای را در سواحل مکران داشته‌ایم . در این طرح جاسک قطب مهم صنعتی و اقتصادی کشور خواهد شد و می‌خواهیم این اتفاق را در سواحل مکران با محوریت وزارت نفت محقق کنیم. این پروژه در آستانه اتمام قرار دارد و با بهره‌برداری از آن شاهد یکی از رخدادهای بزرگ راهبردی ملی کشور در بحث توسعه سواحل مکران خواهیم بود .

    وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : به این ترتیب به دنبال توسعه ظرفیت‌های سکونتگاهی به ویژه در شهرهای فاخر هستیم تا بتواند جایگاه و منزلت مردم عزیز ایران را خوب حفظ کرده و ارتقا دهد . اتفاقی که در همین منطقه مسکونی و پروژه عظیم و فاخر که امروز از آن بازدید داشتیم رخ خواهد داد که در آن کلیه نیازمندی‌های سکونت و فعالیت‌های مرتبط همه یکجا دیده شده است . به نحوی که مردم بتوانند یک محیط مفرح برای زندگی داشته باشند . این الگو را در سطح کشور و با برنامه‌ای که پایه‌ریزی شده در شهرهای گوناگون گسترش خواهیم داد تا این پروژه‌ها همه در مدار قرار گرفته و آیندگان از ثمرات آن بهره‌مند شوند .

    وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت : با اراده‌های که وجود دارد باید شرکت‌های بزرگ مقیاس گسترش پیدا کرده تا با صلابت بتوانند کار حرفه‌ای و بزرگ انجم دهند . به این شکل نشان خواهیم داد که ایرانیان توانا هستند و می‌توانند با راندمان بالا کارهای با کیفیت انجام دهند . با گسترش این ظرفیت‌ها موتور اقتصاد کشور و اشتغال پایدار روز به روز پرتحرک‌تر بوده و مردم کشورمان می‌توانند از ثمرات آن بهره مند شوند .




    مطالب مرتبط

    روند کار بدین نحو بوده که متقاضیان در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ثبت‌نام کرده‌اند ، فرآیند ساخت نیز شروع شده است . از این تعداد واحد در حال ساخت در بافت فرسوده ، ۵۴ هزار واحد به اتمام رسید و بهره‌برداری شد . در استان گلستان نیز تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحد ثبت‌نام کردند و وارد ...

    |

    مقرر شد تا سه کارگروه به منظور پیگیری مالی پروژه‌های در حال احداث ، استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برای اجرای به موقع پروژه‌های در دست ساخت و پیگیری صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کیفی‌سازی تشکیل شود .

    |

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    بحمد الله با تلاش همکارانم در وزارت راه و شهرسازی در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن طبق اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید که لازم است برای تأمین مالی پروژه‌ها در سال جدید شاهد همکاری همه جانبه نهادهای پولی و بانکی باشیم .

    |

             

    |

    نظرات کاربران