در حال بارگذاری ...

طی دولت دوازدهم ۳۸ شهر خوزستان دارای طرح جامع و تفصیلی شدند

هدف از تهیه این طرح ها تعیین و جانمایی کاربری های شهری ، عرض شبکه معابر ، رعایت سطوح و سرانه‌ها و مباحث سیما و منظر شهری و همچنین تعیین سطح تراکم ، اشغال ، ارتفاع و تعیین خط محدوده شهرها است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه شهرهای فاقد طرح جامع و یا تفصیلی باعث بروز مشکلات متعددی در ارائه خدمات به شهروندان می شد گفت : طی دولت دوازدهم ۳۸ شهر خوزستان دارای طرح جامع و تفصیلی شدند .

نواب طباطبایی اظهار داشت : تعیین تکلیف و تصویب و ابلاغ اکثر طرح‌های جامع و تفصیلی و جامع تفصیلی از جمله رسالت های اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان است .

وی به همکاری دستگاه های اجرایی مختلف و همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در تهیه و تصویب این طرح‌های توسعه ای دربخش عمران شهری اشاره کرد و گفت : در حال حاضر اکثر شهرهای استان خوزستان از این نوع طرح ها برخوردار هستند که در نهایت به ساماندهی خدمات شهری منجر می گردد .

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد : هدف از تهیه این طرح ها تعیین و جانمایی کاربری های شهری ، عرض شبکه معابر ، رعایت سطوح و سرانه‌ها و مباحث سیما و منظر شهری و همچنین تعیین سطح تراکم ، اشغال ، ارتفاع و تعیین خط محدوده شهرها است . طی دولت دوازدهم تهیه ۳۲ طرح جامع، ۳۲ طرح تفصیلی ، ۳۰ طرح مشترک جامع و تفصیلی و ۵ طرح ناحیه ای با همکاری و مساعدت معاونت امور عمرانی استانداری در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی خوزستان قرار گرفته است .

وی با بیان اینکه برخی از شهرهای استان بیش از یک دهه تهیه طرح های آنها به تاخیر افتاده بود گفت : پیش از این نیز حجم قابل توجهی از این طرح به منظور ضابطه مندی شهرها بر اساس طرح های توسعه عمران تهیه و ابلاغ شد . از جمله این طرح ها مربوط به کلانشهر اهواز بود که در سال ۱۳۹۸ طرح جامع آن بعد از چندین سال تصویب و ابلاغ گردید .

 وی با بیان اینکه طرح تفصیلی محدوده شهرها و طرح جامع محدوده و حریم شهرها را در برمی گیرد بیان داشت : برای آخرین بار طرح تفصیلی اهواز در سال ۱۳۶۸ با افق ۲۰ ساله تهیه شد که فرآیند بازنگری آن از خردادماه سال ۱۳۹۸ بعد از ابلاغ طرح جامع این کلانشهر آغاز شد .

طباطبایی وسعت مطالعه طرح تفصیلی اهواز را در گستره ای بالغ بر ۲۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود : برای انجام این طرح ، اهواز به ۲ قسمت شرق و غرب تقسیم گردید که منابع مالی آن از محل اعتبارات استانی و ملی تامین شد .

این مقام مسئول در اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآورشد: همچنین فرآیندهای لازم برای تهیه ۲ طرح ناحیه ای شرق و جنوب شرق خوزستان آغاز شده است . طرح جامع مسجدسلیمان نیز بعد از تصویب در شورای برنامه ریزی و کمیسیون ماده پنج برای ابلاغ به شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال شده است .

معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان‌داشت: این استان دارای رتبه اول کشور در زمینه تصویب طرح های تفصیلی و جامع است .

وی همچنین در خصوص ضرورت بازنگری طرح جامع شهرهای بندر امام و ماهشهر اشاره کرد و گفت: هر ۲ این شهرها از جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر برخوردار هستند که طرح تفصیلی آنها در سال ۱۳۹۴ ابلاغ شده و افق آن تا سال ۱۴۰۰ است . تلاش می شود امسال به منظور بازنگری طرح‌های جامع این شهرها با همکاری سازمان جغرافیایی کشور نقشه پایه این مناطق به منظور آغاز مطالعات تهیه شود .

بر اساس این گزارش ، اخیرا نیز طرح تفصیلی شهر مسجدسلیمان بعد از رفع مغایرت ها، از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب و ابلاغ شد .




مطالب مرتبط

اجرای طرح جوانی جمعیت و تحکیم بنیان‌های خانواده برای آینده کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین جهت قانون حمایت از خانواده و جمعیت جوانی مصوب شده تا از خانواده‌ها و جمعیت جوان به‌صورت ویژه حمایت شود .

|

خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

|

با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال ، ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

|

با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

|

نظرات کاربران