در حال بارگذاری ...

تشریح تازه‌ترین وضعیت پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده توسط بانک مسکن

سال گذشته رقم پرداخت تسهیلات در بافت‌های فرسوده برای سازندگانی که فناوری نوین را رعایت می‌کردند ۲۵۰ میلیون تومان بود که هم‌اکنون این رقم به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره بانک مسکن با اعلام اینکه تسهیلات ۲۰ هزار و ۲۹۵ واحد در بافت فرسوده به متقاضیان برای نوسازی واحدها پرداخت شده است رقم این تسهیلات را ۱۳۹۱ میلیاردتومان برشمرد .

محمدحسن علمداری تازه‌ترین وضعیت پرداخت تسهیلات در بافت فرسوده را توضیح داد .

وی بیان این مطلب که ارایه تسهیلات در بافت فرسوده از سال ۹۸ بر اساس قرارداد عاملیت انجام شده است از پرداخت تسهیلات بافت فرسوده به ۴ هزار و ۱۸۲ پروژه که شامل ۲۰ هزار و ۲۹۵ واحد است ، خبر داد . مبلغ قرارداد منعقد شده با مالکان‌ بافت‌های فرسوده یکهزار و ۳۹۱ میلیاردتومان است .

به گفته وی ، سال گذشته رقم پرداخت تسهیلات در بافت‌های فرسوده برای سازندگانی که فناوری نوین را رعایت می‌کردند ۲۵۰ میلیون تومان بود که هم‌اکنون این رقم به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است .

گفتنی است ، بانک مسکن طبق سیاست‌های ابلاغی در تهران و کلانشهرها تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات بافت فرسوده و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان را با سود ۹ درصد ، پرداخت می‌کند و بقیه تسهیلات باید توسط متقاضیان با سود ۱۸ درصد ، پرداخت شود .




مطالب مرتبط

از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

از ابتدای این دولت تاکنون ۶۲ هزار و ۶۲۶ واحد از سوی نهادهای متولی برای پرداخت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن معرفی شد که بانک با ۳۵ هزار و ۴۷۱ واحد قرارداد منعقد کرد و از ابتدای دولت تاکنون نیز ۱۴۹ هزار و ۳۳۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده پرداخت شد .

|

خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

|

در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

|

نظرات کاربران