در حال بارگذاری ...

راهبری تهیه و اجرای طرح‌های توسعه عمران شهری شهرهای ارومیه و خوی

بررسی طرح تفصیلی یکپارچه شهر ارومیه از مهمترین موضوع ­های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ که در جلسات متعددی از کمیسیون ماده ۵ استان است که با همفکری مدیریت شهری سعی می­ شود مسیر عمران شهری مرکز استان را کوتاه­تر شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه کمیسیون ماده ۵ استفاده بهینه از اراضی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، تأمین نیازمندی‌های عمومی و رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری شهرهای ارومیه و خوی بحث و تصمیم‌گیری شد .

جلسه کمیسیون ماده ۵ با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای این کمیسیون تشکیل شد .

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص این جلسه گفت : استفاده بهینه از اراضی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، تأمین نیازمندی‌های عمومی و رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری شهرهای ارومیه و خوی بحث و تصمیم‌گیری شد .

سیدمحسن حمزه لو ادامه داد : درخواست‌های مربوط به تغییرات کاربری جهت ایجاد تعادل مطلوب بین جمعیت و وسعت شهرها ، توسعه کالبدی و حل مشکلات شهری شهرهای مذکور بررسی شد . بررسی طرح تفصیلی یکپارچه شهر ارومیه از مهمترین موضوع ­های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ که در جلسات متعددی از کمیسیون ماده ۵ استان است که با همفکری مدیریت شهری سعی می­ شود مسیر عمران شهری مرکز استان را کوتاه­تر شود .

یکی از عمده ترین وظایف کمیسیون ماده پنج موضوع تاسیس شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ، تصویب طرح‌های توسعه شهری از جمله طرح های جامع و تفصیلی و همچنین تغییرات بعدی آن است ، پاسخگویی به نیازهای شهروندان برای سکونت بهینه و برخورداری مناسب از امکانات شهری در اولویت رویکردهای کمیسیون ماده ۵ قرار دارد .




مطالب مرتبط

در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

|

شهرک ۲۰۵ هکتاری نهضت ملی مسکن سمنان با مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی در راستای قانون جهش تولید مسکن به‌منظور تأمین زمین جهت ساخت مسکن در طرح نهضت ملی به محدوده شهر الحاق و در محدوده پل جهاد تا پل شهید ترحمی دانشگاه سمنان قرار دارد .

|

با توجه به رایزنی‌های انجام شده توافقات لازم با موقوفه در راستای تأمین خدمات عمومی انجام و بازنگری محدوده ناکارآمد به مساحت ۱۶۰ هکتار مورد تایید قرار گرفت .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار ارومیه تاکید کرد تا حداکثر ظرف مدت دو ماه بازنگری طرح جامع ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام تصویب ضوابط عمومی طراحی و ساخت مسکن حمایتی و ضوابط عمومی بناهای شهری از ...

|

نظرات کاربران