در حال بارگذاری ...
  • فصل نوینی در تدوین استانداردهای کشور، در حال شکل‌گیری است

    در برخی از دستورالعمل‎‌ها و استانداردها شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت انحصاری و تخصصی حضور دارد و در زمینه قیر و آسفالت حرف نخست را در کشور می‌زند و همگام با استانداردهای روز دنیا به بومی سازی استانداردها در کشور نیز اقدام کرده‎ است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت : در تفاهم‌نامه مشترک شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با پژوهشکده سازمان ملی استاندارد ایران ، فصل نوینی در تدوین استانداردها و دستورالعمل‌‎ها در کشور شکل خواهد گرفت .

    مهندس مجید کیانپور در مراسم امضاء تفاهم نامه با پژوهشکده سازمان ملی استاندارد ایران گفت : این تفاهم نامه در راستای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و آیین نامه اجرای آن و با هدف گسترش همکاری‌‏های علمی ، فنی ، پژوهشی و اجرایی طرفین به امضاء رسیده است .

    کیانپور با اشاره به قدمت و توانمندی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در ارتقاء کیفی پروژه‎‌های عمرانی گفت : شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیش از ۶۰ سال سابقه در زمینه کنترل کیفی پروژه‎های عمرانی کشور ، به عنوان یک بازوی خوب و یار مطمئن طی سالیان زیادی در کنار سازمان ملی استاندارد ایران بوده است . شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با ارتقای دانش ، مهارت و تجربه در عرصه استاندارد سازی و ارتقا کیفیت ، از روش‌ها و فن‌آوری‌های نوین در ارتقاء کیفیت پروژه‌‎ها بالاخص در زمینه‌های راه‌سازی ، ژئوتکنیک ، مواد و مصالح ساختمانی و مصرف بهینه انرژی استفاده می‌کند .

    کیانپور با اشاره به توانمندی‎‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود : در برخی از دستورالعمل‎‌ها و استانداردها شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت انحصاری و تخصصی حضور دارد و در زمینه قیر و آسفالت حرف نخست را در کشور می‌زند و همگام با استانداردهای روز دنیا به بومی سازی استانداردها در کشور نیز اقدام کرده‎ است .

    مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به اینکه در بحث توانمندسازی و آموزش پرسنل و کارشناسان و مدیران دستگاه‎‌های اجرایی کشور گفت : شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سال گذشته به رغم شیوع و محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا در کشور موفق شد بیش از ۱۹ هزار ساعت - نفر دوره آموزشی در ۲۴ استان برگزار کند .

    وی ادامه داد : این آزمایشگاه با توجه به توانمندی و استفاده از تجهیزات منحصربه فرد و به روز دنیا انجام بیش از ۵۰۰ نوع آزمایش را در ۱۶۷ شعبه در شهرستان‎‌های کشور به ثبت رسانده است . خدمات و آزمایش‎‌های انحصاری در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به سمت آزمایش‎‌های غیر مخرب و پایش کنترل کیفی و تضمین کیفیت سوق داشته و بیشترین نقش را در ارتقاء کیفی پروژه‌‎های عمرانی کشور ایفاء کرده است و خدماتی که در زمینه انجام آزمایش‎‌های کالیبراسیون مورد نیاز این صنعت است ، در کشور غیرقابل رقابت هستیم .




    مطالب مرتبط

    با توجه به اهمیت پروژه و لزوم تسریع در عملیات احداث پروژه ۵ هزار و ۵۰۰ واحدی رباط‌کریم ، این آزمایشگاه برای نخستین‌بار در پروژه‌های عمرانی با استقرار همزمان ۱۶ دستگاه حفاری همزمان کار حفر گمانه‌های ماشینی و دستی را به‌طور شبانه‌روزی در راه تحقق وعده ساخت مسکن توسط دولت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، با ثبت ۸ هزار آزمایش فنی و تخصص کنترل کیفیت ، پروژه ۵۸۴ واحدی ثمین نهضت ملی مسکن استان زنجان با حضور وزیر راه و شهرسازی به ...

    |

    آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با استقرار ۱۶ اکیپ تحقیقاتی در پروژه ، همزمان از ظرفیت‌های آزمایشگاه استان تهران ، اداره کل کاوش‌های صحرایی و همچنین آزمایشگاه ستاد برای ارائه خدمات آزمایشگاهی شامل نمونه‌گیری در جا ، مطالعات مربوط به خاک و ژئوتکنیک ، آزمایش‌های اس ...

    |

    هم‌اکنون در استان تهران ، شرکت آزمایشگاه در بیشتر پروژه‌های مربوط به شهرهای جدید حضور مستقیم دارد و همکاری خوبی را با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران داریم .

    |

    نظرات کاربران