در حال بارگذاری ...
  • افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده

    به موجب این مصوبه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه اسکان موقت موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده نیز در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون ریال و درسایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهرها از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش یافت .

    عباس شفیعی عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : هیات وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۰.۲.۵ خود بنا بر پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) سقف تسهیلات یارانه‌ای (سود ۹ درصد) موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده را در کلانشهرها از ۵۰۰ میلیون ریال به ۱۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها از ۴۰۰ میلیون ریال به ۸۰۰ میلیون ریال افزایش داد .

    شفیعی در این‌باره تصریح کرد : همچنین علاوه بر این تسهیلات ، از محل منابع بانک مسکن (بانک عامل) در کلانشهرها مبلغ ۱۸۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال نیز با نرخ ۱۸ درصد به متقاضیان نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت خواهد شد .

    عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد : همچنین به موجب این مصوبه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه اسکان موقت موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده نیز در کلانشهرها ۴۰۰ میلیون ریال و درسایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان تعیین شده است .

    وی افزود: بر اساس این مصوبه شرکت بازآفرینی شهری ایران این امکان را دارد تا نسبت به اعطای تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق کمتر برخوردار مرزی با نرخ ۴ درصد از طریق انعقاد قرارداد عاملیت با بانک‌ها اقدام نماید . تسهیلات مذکور به زودی با اصلاح قرارداد عاملیت با بانک عامل (بانک مسکن) و اصلاح تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه در شعب بانک مسکن قابل دریافت خواهد بود .




    مطالب مرتبط

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    به‌ منظور کمک به سکونت متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در دوران نوسازی تاکنون به ۸۲۸ متقاضی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به مبلغ کل حدود ۵۱.۲ میلیارد تومان پرداخت شده‌ است ، در سال جاری مبلغ تسهیلات مذکور با افزایش ۱۰۰ درصدی (دو برابری) به متقاضیان ...

    |

    اکنون استان همدان جزو استان‌های پیشرو در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده است و امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است بنا داریم با مشارکت خود مردم و سازندگان در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را رقم بزنیم که با این اقدام ۱۵۰ هزار واحد با مشارکت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر صالحیه در ...

    |

    نظرات کاربران