در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهرستان خلخال

    برای بازسازی و مرمت بازار تاریخی خلخال دو میلیارد تومان اعتبار تامین خواهد شد و در کنار آن قرار است بازسازی منطقه گونی و قلعه‌باشی با قول مساعد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به سرانجام برسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای سه پروژه بازآفرینی شهرستان خلخال خبر داد .

    محبوب حیدری در نشست با نماینده مردم خلخال و کوثر و فرماندار شهرستان خلخال در بررسی طرح‌های حوزه راه و شهرسازی با اعلام این مطلب اظهار کرد : در گام اول با تامین زمین رایگان برای احداث ۱۴۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی سعی بر این است تا با صدور پروانه از سوی شهرداری روند احداث و واگذاری این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد . سعی کردیم تا با تامین زمین رایگان احداث این واحدها را در دو فاز۸۰ واحدی و ۶۰ واحدی پیگیری کنیم تا عملیات اجرایی این پروژه‌ها سرعت بیشتری گرفته و به موقع تحویل متقاضیان شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد طرح‌های بازآفرینی شهری در خلخال گفت : برای بازسازی و مرمت بازار تاریخی خلخال دو میلیارد تومان اعتبار تامین خواهد شد و در کنار آن قرار است بازسازی منطقه گونی و قلعه‌باشی با قول مساعد مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به سرانجام برسد . در مجموع در حوزه بازآفرینی شهری تعهد وزارت راه و شهرسازی تخصیص ۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌هاست که امیدواریم با همکاری شهرداری و مسئولان این شهرستان اجرای این پروژه‌ها سرعت بیشتری بگیرد .

    در اختیار قرار دادن قیر رایگان به شهرداری توسط راه و شهرسازی استان

    وی ادامه داد: با تامین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای آسفالت معابر خلخال قیر رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته که این میزان توزیع قیر معادل شهرستان اردبیل است که امیدواریم با مساعد شدن شرایط جوی عملیات آسفالت‌ریزی سرعت بیشتری بگیرد . شهرداری با برگزاری مناقصه نسبت به اجرای طرح بازآفرینی منطقه گونی و قلعه‌باشی اقدام خواهد کرد و راه و شهرسازی نیز با تامین اعتبار مورد نیاز به اجرای این طرح کمک می‌کند .

    وی اظهار کرد : در نشست با نماینده خلخال و ارتباط تلفنی با مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران قول مساعد برای تامین اعتبار مورد نیاز برای طرح‌های بازآفرینی شهری داده شد که در روزهای آینده با سفر به تهران پیگیر جذب این اعتبار خواهیم بود .

    وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک مسکن و ۶۰ میلیارد تومان منابع ملی برای پشتیبانی از احداث این محور مواصلاتی خبر داد و بیان کرد: به صورت جدی احداث و تکمیل این پروژه رصد می‌شود.




    مطالب مرتبط

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه ، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد .

    |

    بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد . همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست .

    |

    نظرات کاربران