در حال بارگذاری ...
  • حمایت ۹۰ میلیارد تومانی بانک مسکن برای اجرای طرح ساماندهی حاشیه‌نشینان چابهار

    شرکت بازآفرینی شهری ایران در قالب ماده ۵۶ تحت‌عنوان ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و کپرنشین چابهار ، جابه‌جایی و اسکان مجدد ، احداث یکهزار واحد را در برنامه قرار داده است . در اجرای این طرح ، بانک مسکن ۹۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق می‌کند که اینکار با تضمین سازمان برنامه و بودجه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از حمایت ۹۰ میلیارد تومانی بانک مسکن برای اجرای طرح ساماندهی حاشیه‌نشینان چابهار خبر داد .

    محمدحسن علمداری در خصوص مشارکت بانک مسکن با شرکت بازآفرینی شهری ایران در ساماندهی بافت‌های فرسوده چابهار و تسهیلاتی که آن بانک از طرف دولت به عنوان بانک عامل برای طرح ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و کپرنشین چابهار در برنامه قرار داده است به ارایه توضیح پرداخت .

    عضو هیات‌مدیره بانک‌مسکن گفت : شرکت بازآفرینی شهری ایران در قالب ماده ۵۶ تحت‌عنوان ساماندهی بافت‌های حاشیه‌نشین و کپرنشین چابهار ، جابه‌جایی و اسکان مجدد ، احداث یکهزار واحد را در برنامه قرار داده است . در اجرای این طرح ، بانک مسکن ۹۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق می‌کند که اینکار با تضمین سازمان برنامه و بودجه است .

    به گفته علمداری ، مقرر است این یکهزار واحد طی ۶ تا ۹ ماه با توجه به نوع متراژ و نوع سازه‌ها با مدیریت شرکت بازآفرینی شهری ، احداث شود .

    وی توضیح داد : در این برنامه بانک مسکن به شرکت بازآفرینی شهری ۹۰ میلیاردتومان تسهیلات برای احداث این یکهزار واحد در برنامه تسهیلات ارایه خواهد کرد که تقریبا برای هر واحد ۹۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است .




    مطالب مرتبط

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    نظرات کاربران