در حال بارگذاری ...
  • تشکیل ۱۴ مورد پرونده قضایی علیه متصرفان اراضی ملی در استان اصفهان

    بعضاً اراضی از دهه هفتاد شمسی در تصرف زمین خواران بوده و این اشخاص اقدام به ساخت و ساز بر روی اراضی ملی کرده بودند که خوشبختانه با پیگیری‌های بعمل آمده زمین‌ها شناسایی و اقدامات قانونی در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از عزم جدی این اداره کل برای مبارزه با زمین خواری خبر داد و گفت : طی یک ماه اخیر ۱۴ مورد پرونده حقوقی علیه متصرفان اراضی ملی استان تشکیل شده است .

    عبدالحسین پارسایی‌راد اظهار داشت : در حال حاضر بیش از ۱۴ مورد پرونده حقوقی علیه متصرفان اراضی ملی استان تشکیل شده که تا کنون برای ۱۰ مورد آن طرح دادخواست شده است .

    وی با بیان اینکه مساحت این اراضی تصرفی در مجموع ۹.۵ هکتار است عنوان کرد : بعضاً اراضی از دهه هفتاد شمسی در تصرف زمین خواران بوده و این اشخاص اقدام به ساخت و ساز بر روی اراضی ملی کرده بودند که خوشبختانه با پیگیری‌های بعمل آمده زمین‌ها شناسایی و اقدامات قانونی در حال انجام است .  

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز داشت : در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی قاطع به موضوع زمین‌خواری ، تثبیت مالکیت اراضی ملی در اولویت‌‌کاری این اداره کل قرار دارد و برخورد با پدیده زمین‌خواری و تخریب و تصرف اراضی ملی ، قلع و قمع و رفع تصرف با قاطعیت پیگیری و تداوم خواهد یافت . با فعالیت های در حال انجام و پشتکار و تعامل بسیار مثبت اداره‌کل راه و شهرسازی با مجموعه قضایی استان شاهد توفیقاتی ارزنده در حوزه حفاظت از این اراضی ملی ارزشمند هستیم .  

    پارسایی‌راد بر اراده جدی و محکم این اداره کل در حفاظت از انفال تاکید کرد و تصریح کرد : این اداره کل با آمادگی کامل با هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی به صورت قاطع برخورد کرده و کوچکترین اغماضی نخواهیم داشت .  




    مطالب مرتبط

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .

    |

    بدلیل دست‌اندازی به ۱۹.۳ هکتار از اراضی دولتی استان ، در این بازه زمانی ، ۳۲ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی نسبت به تصرفات غیر مجاز اراضی دولتی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است .

    |

    اجرای این طرح در استان اصفهان ، در مراحل مختلف اخذ پروانه ، فونداسیون ، اسکلت ، سقف ، سفت کاری و نازک کاری بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند . پیشرفت فیزیکی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان ، در شهرهای شهرضا ، مبارکه ، دولت آباد و دهاقان بیشتر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : سال گذشته در بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی اقدامات بسیار مناسبی از جمله ۶۷ ...

    |

    نظرات کاربران