در حال بارگذاری ...
  • آغاز بررسی افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی در کمیسیون اقتصادی دولت

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماه ها پیش پیشنهادی به وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارائه و اعلام کرد که با توجه به رشد قیمت نهاده های تولید و مصالح ساختمانی بهتر است سقف وام مسکن روستایی حداقل ۲۰ درصد افزایش یابد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر مسکن بنیاد مسکن گفت : افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۸۰ میلیون تومان می تواند تا ۴۰ درصد هزینه تولید یک واحد مسکونی ۷۰ متری را پوشش دهد .

    طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۱۳۷۴ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی و ارتقاء سطح ایمنی ، بهداشتی ، رفاه و آسایش مسکن روستایی آغاز شد . مقاوم سازی مسکن و در نتیجه بهسازی زندگی روستایی هر چند با فراز و نشیب‌ها و مشکلات فراوان اداری و اجرایی روبرو بود اما به منظور تسریع در روند اجرای بهسازی مسکن روستایی طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی در سال ۱۳۸۴ در هیأت دولت مطرح و به تصویب رسید .

    بر اساس این طرح مقرر شد سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی و با اختصاص تسهیلات از سوی بانک مرکزی نوسازی و بهسازی شوند. سقف کنونی تسهیلات مسکن روستایی در حال حاضر ۵۰ میلیون تومان است و با توجه به رشد قیمت نهاده های تولید مسکن تا حدودی برخی از متقاضیان این تسهیلات و ساخت واحدهای مسکونی روستایی را دچار مشکل کرد . به همین منظور بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماهها پیش پیشنهادی را به دولت برای افزایش کنونی سقف تسهیلات ارائه کرد .

    علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۱۸ فروردین ماه امسال با اشاره به الزام افزایش سقف وام مسکن روستایی گفته بود که در حال حاضر وام ساخت مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان است که البته به این عدد وام بلاعوض هم اضافه می‌شود اما در نهایت این تسهیلات برای ساخت مسکن در روستاها کافی نیست از این رو پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی وام مسکن روستایی را به هیات دولت دادیم و امیدواریم با پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موافقت شود .

    در این خصوص حمیدرضا سهرابی مدیر کل دفتر مسکن بنیاد مسکن در پاسخ به این پرسش که آیا دولت با افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن روستایی موافقت کرد ؟ گفت : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ماه ها پیش پیشنهادی به وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن روستایی ارائه و اعلام کرد که با توجه به رشد قیمت نهاده های تولید و مصالح ساختمانی بهتر است سقف وام مسکن روستایی حداقل ۲۰ درصد افزایش یابد .

    وی با اشاره به اینکه البته اصرار ما این است که سقف کنونی وام مسکن روستایی بیشتر از ۲۰ درصد یعنی تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یابد ادامه داد : بررسی پیشنهاد بنیاد مسکن برای رسیدن تسهیلات نوسازی مسکن روستایی تا ۸۰ میلیون تومان در حال حاضر در کمیسیون اقتصادی دولت آغاز شده و جلسات کارشناسی آن در سازمان برنامه و بودجه آغاز شده است . اگر بتوانیم موافقت کمیسیون اقتصادی دولت را اخذ کنیم این مصوبه به بانک مرکزی و سپس شورای پول و اعتبار برای ابلاغ به بانک های عامل خواهد رفت . اما آنچه که مشخص است این است که در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا سقف ۸۰ میلیون تومان به جمع بندی رسیده ایم .

    مدیر کل دفتر مسکن بنیاد مسکن در پاسخ به این پرسش که افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی تا ۸۰ میلیون تومان تا چه حد می تواند به متقاضیان روستایی کمک کند گفت : به هر حال این افزایش سقف تسهیلات نقش بسزایی در بالا بردن قدرت متقاضیان مسکن روستایی برای ساخت خواهد داشت . به عنوان مثال اگر یک واحد مسکونی ۷۰ متری ۲۰۰ میلیون تومان هزینه بخواهد می توان گفت با این تسهیلات تا ۴۰ درصد هزینه پوشش داده می شود .




    مطالب مرتبط

    با توجه به آنکه سهمیه ۳۵۰ میلیون تومانی سال ۱۴۰۲ به ازای هر واحد و معرفی به بانک‌های عامل تا خردادماه امسال به اتمام می‌رسد ، پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان را آماده کرده‌ایم که به دولت ارائه خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت : استان تهران شامل ۵٣٠ روستا است که تمام روستاهای تهران طرح هادی دارند و سال گذشته ۶٢ طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه ۴۸۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها از ابتدای ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت : از مجموع ۳۳۲ هزار واحد مسکن روستایی استان ، ۸۵ درصد از این واحدها ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    نظرات کاربران