در حال بارگذاری ...
  • برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرهای ایوان ، سرابله ، توحید و لومار استان ایلام

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه کمیسیون ماده ۵ شهرهای ایوان ، سرابله ، توحید و لومار استان ایلام ۳۹ پرونده درخواست شده از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    در جلسه کمیسیون ماده ۵ که با حضور احمد کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی به عنوان رئیس جلسه ، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی استان به عنوان دبیر جلسه و مسئولان استانی و شهرستانی عضو کمیسیون برگزار شد ، ۳۹ پرونده با موضوعات ساخت و ساز شهری و ... مربوط به شهرهای مذکور مورد بررسی قرار گرفت که  با ۳۲ مورد موافقت و ۷ پرونده نیز از دستور کار خارج شد .

    لازم به ذکر است با تصویب قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، این شورا به عنوان عالی ترین مرجع سیاست گذاری و تصویب ضوابط معماری و شهرسازی و طرح های جامع شهرهای کشور تعیین و وفق ماده ۱۵ این قانون ، وظیفه بررسی و تصویب طرح های تفصیلی شهری به عهده این کمیسیون نهاده شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار بوشهر ضمن ابلاغ مصوبه شورا در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام تصویب ضوابط عمومی طراحی و ساخت مسکن حمایتی و ضوابط عمومی بناهای شهری از ...

    |

    از میزان مصوباتی که توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای الحاق اراضی به محدوده شهرها صادر شده است ۴ هزار و ۷۰۹ هکتار اراضی در فاصله سال‌های ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم و ۲۷ هزار و ۲۰ هکتار نیز در دولت سیزدهم و از مهر ۱۴۰۰ تاکنون الحاق شده است .

    |

    به یاد داشته باشیم که هم اینک کلانشهرها ، مراکز استان‌ها و به ویژه تهران ، حتی ظرفیت حذف یک درخت را نیز ندارد . بنابراین تا جاییکه ممکن است نسبت به کاشت درختان ، گسترش فضاهای سبز و پارک‌ها ، اهتمام و بر آن تاکید داریم .

    |

    نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی ، قرار دارد .

    |

    نظرات کاربران