در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف از اراضی ملی در منطقه سرنجیانه سنندج

    مراحل طرح شکایت از متصرفان مذکور و تشکیل پرونده قضایی برای این افراد در حال انجام است . تلاش های انجام گرفته در سال های گذشته در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی ، رفع تصرفات ، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند امسال نیز با جدیت و پشتکار هر چه تمامتر دنبال می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به رفع تصرف از حجم زیادی اراضی ملی در منطقه سرنجیانه سنندج گفت : برای حفظ و نگهداری از اراضی ملی از همه ظرفیت های قانونی استفاده خواهیم کرد .

    هیمن محمدی بهرام گفت : با همکاری ادارات نظارتی و پیرو بازدید انجام شده در معیت دادستان سنندج و دستور اکید وی برای رفع تصرف از اراضی مذکور، هفته گذشته ده‌ها هکتار از اراضی ملی که در محدوده سرنجیانه توسط افراد سودجو تصرف شده و به قطعات کوچک تقسیم و در آن نهال کاری و ساختمان نیز بنا شده بود ، پس از شناسایی و انجام هماهنگی های لازم با مراجع قضایی و انتظامی ، رفع تصرف و ابنیه ساخته شده نیز قلع و قمع شده و ملک به حالت اولیه بازگردانده شد.

    وی گفت : مراحل طرح شکایت از متصرفان مذکور و تشکیل پرونده قضایی برای این افراد در حال انجام است . تلاش های انجام گرفته در سال های گذشته در راستای حراست از اراضی ملی با اقداماتی همچون شناسایی اراضی ملی ، رفع تصرفات ، دریافت سند و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ قابل ملاحظه است و این روند امسال نیز با جدیت و پشتکار هر چه تمامتر دنبال می شود .

    وی ادامه داد : اداره کل راه و شهرسازی کردستان هم در ستاد و هم در شهرستان ها از ظرفیت های مناسب کارشناسی برخوردار است و با توجه به اهمیت اراضی ملی به عنوان سرمایه های ارزشمند ، از تمام ظرفیت های موجود درون سازمانی و برون سازمانی در تعامل با دیگر نهادهای مرتبط از جمله دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ثبت اسناد ، استفاده بهینه خواهد کرد تا ریشه زمین خواری و تصرفات اراضی ملی را بخشکاند .




    مطالب مرتبط

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    بر اساس ارزیابی بعمل آمده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور در قیاس با برنامه اجرایی ابلاغی سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های "مدیریت زمین"، "مدیریت ساخت" و "مدیریت منابع "، این اداره‌کل در حوزه مدیریت زمین موفق به کسب رتبه برتر شد .

    |

    اقدامات پیشگیری از حیث وضعی ، اجتماعی و فرهنگی بوده و در این رابطه امسال بیش از ۶۲ هزار و ۹۰۰ ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان اصفهان انجام شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه و شاندیز از رفع تصرف و خلع ید اراضی دولتی این شهرستان به ارزش ۱۰  میلیارد تومان خبر ...

    |

    اراضی تحت پوشش این یگان ، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱۵ شهر واقع‌ شده‌اند که اقدامات لازم در بخش‌های پیشگیری و پیگیری ، انجام و اراضی متعلق به بیت المال با اجرای احکام حقوقی و یا رفع تصرف فوری از ید متصرفان خارج و به بیت المال بازگردانده می‌شود .

    |

    نظرات کاربران