در حال بارگذاری ...
  • ارسال آیین‌نامه اجرایی نظامات اداری مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان به هیات وزیران

    با توجه به فرابخشی بودن نظامات اداری مبحث ۲۲ ، پیش‌نویس این آیین‌نامه به استناد ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای بررسی و تصویب به هیات وزیران ارسال شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از ارسال آیین‌نامه اجرایی نظامات اداری مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان برای بررسی و تصویب به هیات وزیران خبر داد .

    حامد مانی‌فر گفت : نظامات اداری مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این مبحث است که حوزه شمول آن و حدود اختیارات و وظایف سازمان‌ها و اشخاص عهده‌دار کنترل و ترویج را معین و فرآیند نحوه نگهداری و تعمیر ساختمان را تعیین‌تکلیف می‌کند .

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان افزود : با توجه به فرابخشی بودن نظامات اداری مبحث ۲۲ ، پیش‌نویس این آیین‌نامه به استناد ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برای بررسی و تصویب به هیات وزیران ارسال شد .

    مانی‌فر توضیح داد : در این پیش‌نویس تکالیف دستگاه‌ها و اشخاص عهده‌دار کنترل و ترویج از جمله وزارت راه و شهرسازی ، شهرداری‌ها ، سازمان نظام مهندسی ساختمان ، مدیر ساختمان ، بازرس و همچنین تشویق‌ها و جرایم حاصل از اجرا و یا عدم اجرای آیین‌نامه به تفصیل تبیین و تشریح شده است تا موضوع نگهداری و تعمیر ساختمان در زمان بهره‌برداری تعیین‌تکلیف و به شکل رسمی عملیاتی شود .




    مطالب مرتبط

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    |

    پرونده این سازه‌ها به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برای ارائه راهکارهای ایمنی سازی و مقام سازی ارسال شده است . اعضای کارگروه ساختمان‌های بلند و ناایمن مرتب در حال پایش سازه‌ها هستند .

    |

    در این ارتباط جلسات متعددی با شورای عالی انرژی داشتیم . در واقع حجم قابل توجهی از ناترازی انرژی در ساختمان است که عدد قابل توجهی است و نیاز است که در مورد آن برنامه‌ریزی شود .

    |

    نظرات کاربران