در حال بارگذاری ...
  • تشکیل شورای تخصصی زنان و خانواده در کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران

    بهره‌گیری از نیروهای متخصص در شوراها برای افزایش مشارکت دانشگاهیان در برنامه‌های کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت کمیته ملی می‌تواند جلب مشارکت سازمانی و نهادها را در برنامه‌ها محقق کند . اعضای شوراها درباره فرصت‌ها و نقاط ضعف و قدرت برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌های اسکان بشر به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند که این مهم در راستای پرداختن به خرد جمعی در کمیته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران از تشکیل شورای تخصصی زنان و خانواده در این کمیته خبر داد .

    شورای تخصصی زنان و خانواده با حضور دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران ، ریاست مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران ، ریاست بنیاد مادر و مشاوران کمیته ملی به صورت مجازی برگزار شد .  

    همزمان با برگزاری این نشست ، محمدمهدی مظاهری در ادامه تشکیل شوراهای تخصصی در کمیته ملی از شکل‌گیری شورای تخصصی زنان و خانواده خبر داد .

    محمدمهدی مظاهری ، دبیر کمیته ملی اسکان بشر جمهوری اسلامی ایران در این جلسه با ابراز خرسندی از تشکیل شوراهای تخصصی در کمیته ملی به عنوان اهرم پژوهشی و محور علمی برنامه‌های کمیته به جایگاه زنان و خانواده در دستور کار برنامه اسکان بشر پرداخت و بر ضرورت توجه به برنامه‌های این شورا تاکید کرد .

    وی در حاشیه شکل‌گیری شورای تخصصی زنان و خانواده ، برنامه‌ریزی برای تشکیل شوراهای تخصصی را مسئله اصلی این کمیته دانست و افزود : بهره‌گیری از نیروهای متخصص در شوراها برای افزایش مشارکت دانشگاهیان در برنامه‌های کوتاه مدت ، میان مدت و بلندمدت کمیته ملی می‌تواند جلب مشارکت سازمانی و نهادها را در برنامه‌ها محقق کند . اعضای شوراها درباره فرصت‌ها و نقاط ضعف و قدرت برنامه‌ریزی شهری و برنامه‌های اسکان بشر به بیان دیدگاه‌های خود می‌پردازند که این مهم در راستای پرداختن به خرد جمعی در کمیته است .

    این استاد دانشگاه افزود : یکی از برنامه‌های این شورا توجه دادن عموم مردم و مسولان به برنامه‌های اسکان بشر برای پرداختن به اصول توسعه پایدار در زندگی است . این برنامه‌ها در سطوح مختلف از جمله تاکید بر آموزش به جوانان در چارچوب خانواده و آموزش و پرورش متمرکز می‌شود .

    دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر در ادامه با اشاره به شورای تخصصی زنان و خانواده که جلب مشارکت شهروندان در دستور کار این شورا قرار گرفته است از شوراهای تخصصی محیط‌ زیست و انرژی ، شورای تخصصی معماری و شهرسازی و شورای تخصصی سالمندی و توسعه پایدار و شورای تخصصی آرمانشهر کودک خبر داد .

    بر اساس این گزارش ، اختصاص شماره‌هایی از نشریات تخصصی و پژوهشی مجموعه‌های عضو سرآغاز فعالیت‌های این مجموعه و پیشنهاد عقد تفاهم‌نامه علمی ، پژوهشی و اجرایی از سوی مرکز مطالعات زنان دانشگاه تهران و بنیاد مادر از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست تخصصی بود .

    گفتنی است ، کمیته ملی اسکان بشر با توجه به نقش خود در برنامه اسکان بشر، تلاش می‌کند رویکرد سیاستگذاری و پژوهشی خود را حفظ کرده و در راستای تفاهم‌نامه‌های منعقد شده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای برنامه‌های کمیته ملی بهره‌گیری کند . همچنین تلاش می‌شود تا در برنامه‌ریزی طرح‌های پیشنهادی از سوی هبیتات با بهره‌گیری از شوراهای تخصصی نظام طرح‌ها را بر اساس شرایط مناسب‌تری سازماندهی کند .




    مطالب مرتبط

    مقرر است تا ادامه سیاست‌های NUP (سند توسعه شهری) به‌زودی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، بررسی ، مصوب و اجرایی شود . این سند بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، زمینه را برای همکاری‌های دو کشور ایران و ژاپن و هبیتات در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ...

    |

    نظرات کاربران