در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت فیزیکی ۶۰ تا ۹۰ درصدی پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان بوشهر

    استان بوشهر دارای هزار و ۶۸۵ هکتار بافت ناکارآمد در ۱۲ شهر از مجموع ۳۸ شهر موجود است . از این میزان ۷۸۷ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی در دو شهر بوشهر و برازجان است که جمعیتی معادل ۶۶ هزار نفر دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت :‌ پیشرفت فیزیکی پروژه‌های بازآفرینی در دست اجرا براساس برنامه مناسب ارزیابی می‌شود به طوری که اکثرا آنها بالای ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند و تلاش می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر به بیان توضیحاتی در خصوص پروژه‌ها و فعالیت‌های این استان در حوزه بازآفرینی شهری پرداخت و گفت : در سال جاری از سه محل ردیف‌های ۰۰۱ ، ۰۰۳ و ۰۱۳ برای ساماندهی محدوده‌های هدف ، اعتباری بالغ بر حدود چهل میلیارد ریال در نظر گرفته شده است .

    وی با اشاره به این که در استان بوشهر بر اساس برنامه اجرایی و پیگیری‌های انجام شده در جهت بازآفرینی محلات هدف گام بر می‌داریم، تصریح کرد : امسال مجموع پروژه‌های جاری و جدید این اداره‌کل در حوزه بازآفرینی شهری ۱۳ پروژه است که پنج پروژه آن جدید است ، پروژه‌هایی مانند احداث کتابخانه در شهر دیر ، احداث شبکه آب بوشهر، ساماندهی میدان حسینیه میرزا خورموج و دو فعالیت آموزشی را می‌توان از جمله این پروژه‌ها دانست .

    رستمی در ادامه مهم‌ترین فعالیت‌های در حال اجرا را این گونه برشمرد و گفت : از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها می‌توان به احداث مدرسه ۱۲ کلاسه محله رایانی و مرکز جامعه سلامت تنگگ ، اصلاح شبکه آب بوشهر و ساماندهی دره فصلی در برازجان اشاره کرد . پروژه‌های فوق نیاز به خدمات روبنایی و زیربنایی محلات کم برخوردار را تامین و سرانه خدمات شهری این محلات را به میانگین سایر محلات نزدیک می‌کند و در نهایت باعث افزایش کیفیت زندگی در مناطق یاد شده خواهیم بود .

    به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر پروژه‌های در دست اجرا از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند ، او در این باره توضیح داد : پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرا بر اساس برنامه مناسب ارزیابی می‌شود به طوری که اکثرا آنها بالای ۶۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند و تلاش می‌شود در سال جاری به بهره‌برداری برسند .

    وی ادامه داد : استان بوشهر دارای هزار و ۶۸۵ هکتار بافت ناکارآمد در ۱۲ شهر از مجموع ۳۸ شهر موجود است  . از این میزان ۷۸۷ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی در دو شهر بوشهر و برازجان است که جمعیتی معادل ۶۶ هزار نفر دارد . علاوه بر این ۸۶۰ هکتار بافت فرسوده میانی نیز جمعیتی معادل ۱۱۵ هزار نفر را در بر می‌گیرد . همچنین این استان دارای ۳۸ هکتار بافت ارزشمند تاریخی - فرهنگی ثبت آثار ملی است و جمعیتی حدود ۵ هزار نفر در این بافت زندگی می‌کنند .

    وی مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی استان بوشهر را این گونه برشمرد و گفت: اصلاح شبکه آب جهت ارتقا و نوسازی شبکه در راستای جلوگیری از پرتی آب و بالابردن سطح آب‌دهی در طول شبانه روز ، تامین خدمات محله‌ای و شهری از جمله خدمات آموزشی و بهداشتی، انجام فعالیت‌های توانمندسازی از قبیل تهیه سند مشارکتی توسعه محله و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی با همکاری سمن‌ها و اداره کل فنی و حرفه‌ای از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده جهت افزایش کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود.




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار ...

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    نظرات کاربران