در حال بارگذاری ...
  • بالاترین ظرفیت اشتغال زایی با حداقل میزان سرمایه گذاری در حوزه مسکن و ساختمان

    نکته حائز اهمیت دیگر در حوزه مسکن و ساختمان معاف بودن این حوزه از تاثیرات منفی تحریم است و می توان گفت که مسکن با توجه به ویژگی های خاصی که دارد از جمله مصالح تولیدی ، عوامل و تجهیزات آن که در داخل کشور تولید می شود از تاثیرات مخرب تحریم های شدیدی که هم اکنون کشور با آن درگیر است معاف است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت : بر اساس مطالعات و به استناد شاخص های تولید و سرمایه گذاری در ۱۰ بخش مهم اقتصاد کشور ، مسکن و ساختمان بالاترین ظرفیت اشتغال زایی با حداقل میزان سرمایه گذاری را دارد .

    مصطفی رضایی اظهار کرد : بر اساس مطالعات انجام شده ، برای اشتغال زایی ۱۰۰ نفر در حوزه ساختمان ، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و برای اشتغال زایی همین تعداد نفرات در حوزه حمل و نقل و ارتباطات ۳۰ میلیارد ریال و در حوزه نفت و گاز و معدن ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری مورد نیاز است که این خود گویای اهمیت ، نقش وکارکرد ساخت و ساز  مسکن در کشور است . نکته حائز اهمیت دیگر در حوزه مسکن و ساختمان معاف بودن این حوزه از تاثیرات منفی تحریم است و می توان گفت که مسکن با توجه به ویژگی های خاصی که دارد از جمله مصالح تولیدی ، عوامل و تجهیزات آن که در داخل کشور تولید می شود از تاثیرات مخرب تحریم های شدیدی که هم اکنون کشور با آن درگیر است معاف است .

    سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری ادامه داد : رونق بخشی ساختمان قطعا جهش تولید و اشتغال را به دنبال خواهد داشت . اداره کل راه و شهرسازی کردستان در یک دهه اخیر فعالیت های فوق العاده مناسبی در حوزه مسکن و ساختمان و تولید مسکن داشته ازجمله اینکه اجرای پروژه مسکن مهر حدود ۳۸۵۰۰ واحد هدف گذاری شده که امروز غیر از ۱۶۷۰ واحد ، بقیه واحدها به متقاضیان تحویل شده که این تعداد مانده نیز با همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های عضو شورای مسکن استان تا پایان تیرماه امسال به متقاضیان واگذار و پرونده مسکن مهر استان بسته خواهد شد .

    به گفته رضایی با ثبت نام ۲۲هزار نفر متقاضی ، پروژه اقدام ملی مسکن در کردستان آغاز شده که از این تعداد نزدیک به ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار واجد شرایط تشخیص داده شده اند . حدود ۷۵۰۰ خانوار از متقاضیان نیز واریز وجه داشته اند و هم اکنون ۳۲۰ میلیارد تومان منابع برای اجرای پروژه در اختیار دولت قراردارد که با توجه به تسهیلاتی که مقرر است برای هر واحد تامین شود امیدواریم گام های اساسی در راستای تولید و عرضه مسکن در استان برداشته شود .

    رضایی با اشاره به ضرورت توجه به بازسازی بافت های فرسوده گفت : از ابتدای دهه ۹۰ تاکنون ۴هزار واحد بافت فرسوده نوسازی شده و این اقدام کماکان ادامه خواهد داشت .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : بالغ بر هزارمیلیارد ریال اعتبار در قالب ۳۵ پروژه بازآفرینی شهری شامل ۲۹ پروژه اجرایی و ۶ ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    نظرات کاربران