در حال بارگذاری ...
  • آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان گیلان

    افرادی که در مراحل قبل ، ثبت نام نموده و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده اند چنانچه در بازه زمانی اعلام شده ، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند ، می توانند در این مرحله ثبت نام کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان اعلام کرد : مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن استان از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه در شهرهای رشت و صومعه سرا آغاز می شود .

    ماکان پدرام گفت : مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن استان از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۱۹ خرداد ماه آغاز می شود و سهم گیلان برای ثبت نام دراین مرحله تعداد ۹۰۰ واحد برای شهرهای رشت و صومعه سرا است . متقاضیان واجد شرایط می توانند از ساعت ۱۲روز چهارشنبه ۱۹ خرداد به مدت یک هفته از طریق نشانی اینترنتی https://tem.mrud.ir «سامانه طرح اقدام ملی تولید مسکن» ثبت نام کنند.

    ماکان پدرام با اشاره به جزییات ساخت مسکن ملی گفت : بر اساس شیوه نامه طرح مسکن اقدام ملی ، هزینه ساخت با آورده متقاضی است و قیمت هر مترمربع بر مبنای قیمت تمام شده لحاظ می شود . افرادی که در مراحل قبل ، ثبت نام نموده و به عنوان متقاضی اولیه پیامک احراز شرایط را دریافت کرده اند چنانچه در بازه زمانی اعلام شده ، انصراف خود را در سامانه ثبت کرده باشند ، می توانند در این مرحله ثبت نام کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درخصوص شرایط متقاضیان برای ثبت نام گفت : با توجه به قانون ساماندهی این طرح ، سبز بودن فرم (ج) یعنی عدم استفاده متقاضی و افراد تحت تکفل از زمین مسکونی ، واحد مسکونی و یا امکانات نهاد‌های عمومی غیر دولتی مربوط به تامین مسکن ، داشتن سابقه سکونت ۵ ساله در محل مورد نظر ، سرپرست خانوار یا متاهل بودن و خودسرپرست بودن زنان مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن از جمله شرایط در نظر گرفته شده است .

    لازم به ذکر است برای گیلان ساخت ۱۲ هزار و ۳۹۲ واحد طرح اقدام ملی مسکن پیش بینی شده است و تاکنون۱۲ هزار و۸۵۶ متقاضی ثبت نام نموده اندکه از این میزان، ۱۴۷۸ متقاضی حایز شرایط بوده اند.




    مطالب مرتبط

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۷۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۵۱۰ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۵۸۷ واحد در بخش مسکن خود مالک و ۱۶ هزار و ۵۹۷ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری ، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری ، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم .

    |

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در نخستین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری ازتامین زمین برای احداث ۱۷ هزار و ۳۷۲ واحد نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران