در حال بارگذاری ...
  • ارتقا اقتصادی و اجتماعی شهرستان مریوان با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری

    شهر مریوان از جمله شهرهایی است در استان که بعضی از محلات آن به لحاظ برخورداری از خدمات زیربنایی وضعیت بسیار نامناسبی دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس اداره راه و شهرسازی مریوان از اجرای ۵ پروژه بازآفرینی شهری در این شهر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال خبر داد .

    زانا کهنه پوشی گفت : رویکرد اصلی در برنامه‌های بازآفرینی شهری ارتقا اقتصادی و اجتماعی است که وزارت راه و شهرسازی و به تبع آن اداره کل راه و شهرسازی کردستان نیز در همین راستا با برنامه‌ای مدون و کارشناسی شده اقدامات متنوعی را در سطح شهرستان‌های استان به انجام رسانده و یا در حال انجام دارد . شهر مریوان نیز از جمله شهرهایی است در استان که بعضی از محلات آن به لحاظ برخورداری از خدمات زیربنایی وضعیت بسیار نامناسبی دارد .

    وی ادامه داد : راه و شهرسازی استان در مریوان با تعریف ۵ پروژه در محلات کمربندی ، موسک و تفینی گام‌های مناسبی برای ارتقای سطح برخورداری این محلات از خدمات مورد نیاز یک زندگی مناسب شهری برداشته که می‌توان به احداث مدرسه ۹ کلاسه برای ارتقای سرانه فضای آموزشی و رفع محرومیت تحصیلی در محله دارسیران ، احداث پارک شنه به منظور ارتقای سرانه فضای سبز و توسعه فضای تعامل اجتماعی ، پله‌گذاری معابر شیب‌دار برای ارتقای کیفیت جابه‌جایی و ساماندهی سیما و منظر محله و احداث دیوار حائل در محله کمربندی اشاره کرد .

    رییس اداره راه و شهرسازی مریوان با اشاره به آغاز عملیات هدایت فاضلاب تپه موسک گفت : کار آسفالت شهرک بهاران مریوان نیز که بیش از ۲۵۰ کوچه و معبر را شامل می‌شود توسط این اداره آغاز شده است .

    وی از صرف ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در مریوان خبر داد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : بالغ بر هزارمیلیارد ریال اعتبار در قالب ۳۵ پروژه بازآفرینی شهری شامل ۲۹ پروژه اجرایی و ۶ ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت : سال گذشته در بحث حفاظت از اراضی و رفع تصرف از اراضی ملی اقدامات بسیار مناسبی از جمله ۶۷ ...

    |

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران