در حال بارگذاری ...
  • بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازهای شهری جبران‌ناپذیر است

    در طرح‌ جامع شهر ارومیه نه تنها بافت شهر بلکه توسعه منطقه نیز مطالعه شده و افزون بر سیستم کاربرد اراضی ، شبکه ارتباطی ، زیرساخت‌ها و دیگر عناصر شهری مورد توجه است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با شهردار ارومیه گفت : برای ارتقای کیفیت زندگی شهری باید مانع گسترش تراکم‌های غیر مجاز و بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازها شد .

    سیدمحسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در دیدار با مجید آقازاده شهردار ارومیه گفت : برای ارتقای کیفیت زندگی شهری باید مانع گسترش تراکم‌های غیر مجاز و بی‌توجهی به نظام‌مندی ساخت و سازها شد . غفلت از ضوابط و مقررات شهری فضای شهری را با مشکل مواجه می سازد .

    وی با تأکید بر اینکه سیاست‌های کلی توسعه شهر در طرح جامع شهر تدوین می‌شود ، افزود : در طرح‌ جامع شهر ارومیه نه تنها بافت شهر بلکه توسعه منطقه نیز مطالعه شده و افزون بر سیستم کاربرد اراضی ، شبکه ارتباطی ، زیرساخت‌ها و دیگر عناصر شهری مورد توجه است .

    آقازاده شهردار ارومیه نیز در این دیدار، رعایت انضباط شهری را لازمه توسعه و پیشرفت دانست و گفت : مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در سازماندهی ساخت و سازهای شهری نقش بسزایی ایفا می‌کند و تعامل و همکاری در این عرصه مسیر توسعه آینده شهر را هموار می‌کند .

    گسترش همکاری مدیریت شهری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن ، بازنگری ساختار شهر ، تبیین گرایش‌های توسعه و گسترش رفاه عمومی و نیز سرعت بخشی به برنامه بازآفرینی شهری در محلات هدف و سکونتگاه‌های غیررسمی از مهمترین موارد مطرح شده در این دیدار بود .




    مطالب مرتبط

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار ...

    |

    جمعیت استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از پنج میلیون نفر بوده است که ۱۸ درصد آن شامل افزودن بر ۹۰۱ هزار و ۴۰۰ نفر در بافت های فرسوده استان ساکن هستند .

    |

    نظرات کاربران