در حال بارگذاری ...
  • فروش اقساطی ۲۴۴ هزار واحد مسکن مهر شهرهای جدید در دولت یازدهم و دوازدهم

    در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکنون حدود ۲۴۴ هزار واحد فروش اقساطی و بیش از ۲۷۱ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است . بر این اساس ، پروژه‌های مسکن مهر در ۱۲ شهر جدید از مجموع ۱۹ شهر جدید به اتمام رسیده است . در این ۱۲ شهر جدید دو وضعیت متفاوت وجود دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، آمار منتشر شده در کتاب وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ، حدود ۲۴۴ هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی و بیش از ۲۷۱ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    شرکت عمران شهرهای جدید در گزارشی به ارایه عملکرد آن شرکت در ۸ سال دولت یازدهم و دوازدهم ، در احداث واحدهای مسکونی مهر در شهرهای جدید کشور پرداخت .

    آمار منتشر شده از سوی شرکت عمران شهرهای جدید در کتاب وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد از سال ۸۶ مسکن مهر در ۱۹ شهر جدید با برنامه ساحت حدود ۴۰۰ هزار واحد شروع شد که تاکنون این برنامه تداوم داشته است . در این مدت از کل واحدهای در دست ساخت ۳۵۲ هزار واحد دارای متقاضی و در تعهد دولت بود . تا پایان ده ماهه سال ۱۳۹۹ ، حدود ۲۸۱ هزار واحد فروش اقساطی و بیش از ۳۰۳ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است .

    در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تاکنون حدود ۲۴۴ هزار واحد فروش اقساطی و بیش از ۲۷۱ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است . بر این اساس ، پروژه‌های مسکن مهر در ۱۲ شهر جدید از مجموع ۱۹ شهر جدید به اتمام رسیده است . در این ۱۲ شهر جدید دو وضعیت متفاوت وجود دارد . در یک دسته از این شهرها تمام واحدهای مسکن مهر برنامه‌ریزی شده به افتتاح رسیده است . اما در برخی از آنها به رغم تکمیل واحدها و اتمام فرآیند نازک کاری به دلیل مشکلاتی همچون عدم تامین خدمات زیربنایی و انشعابات آب و برق (یک یا چند مورد از انشعابات) ، واحدها هنوز افتتاح و بهره‌برداری نشده است . در مابقی شهرهای جدید ، فرآیند عملیات اجرایی به سرعت در حال انجام است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با رفع مشکلات موجود همه واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل شود .

    در بخش احداث پروژه‌های روبنایی و زیربنایی ، علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور ، با تدابیر مناسب و افزایش درآمد حاصل از فروش منابع داخلی و تزریق آنها به پروژه‌های جاری و جدید ، تعداد پروژه‌های به اتمام رسیده رشد قابل توجهی داشت ، که این رشد ، ناشی از سیاست‌های درآمدزایی و تأمین مالی مناسب پروژه‌ها بوده است .

    در بخش املاک ، سیاست اصلی در دولت تدبیر و امید ، پرهیز از خام فروشی و فروش واحدهای تجاری ، اداری ، مسکونی ، ورزشی و فرهنگی پس از آماده‌سازی اراضی و ساخت این واحدها بر روی اراضی در کنار تمرکز بر اجرای پروژه‌های مشارکتی و جلب سرمایه‌گذار بوده است . با توجه به این سیاست ، درآمدهای داخلی مجموعه شهرهای‌جدید ناشی از املاک ، با رشد بسیار زیاد مواجه شد . در مدیریت منابع مالی در دولت یازدهم این میزان به ۸۹  درصد و در دوران طی شده از دولت دوازدهم هم به۹ ۴ درصد رسید . این در حالی است که درآمدهای شرکت هم رشد قابل‌ملاحظه سالانه داشته است و برای سال آتی ، پیش‌بینی رشد این نسبت شده است .

    در ابتدای دولت یازدهم ، تمرکز بر شهرک‌سازی ، محدود بود ، که در دولت تدبیر و امید از ظرفیت‌های قانونی شهرک‌سازی به عنوان رکن سوم سکونت در کشور در جهت رونق تولید و عرضه مسکن استفاده مطلوبی شد . در این زمینه تصویب «دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی در کشور» توسط شورا‌ی‌عالی شهرسازی و معماری از اقدامات مهم تاثیرگذار بر توسعه و ساماندهی نظام سکونتگاهی کشور است .

    بنا بر گزارش ارایه شده ، در دولت یازدهم و در سال ۹۲ ، عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در جمعیت‌پذیری ۱۰۱ هزار و ۸۰ نفر بود . همچنین در آن سال ۴۵ پروژه روبنایی ، هفت پروژه زیربنایی به اتمام رسید . میزان فروش اقساطی مسکن مهر ۲۸ هزار و ۴۵۰ واحد و تحویل مسکن مهر ۱۹ هزار و ۱۰۵ واحد اعلام شد .

    در سال ۹۳ ، عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در جمیعت‌پذیری ۶۰ هزار و یک واحد گزارش شد . در آن سال ۷۲ پروژه روبنایی و ۹ پروژه زیربنایی به اتمام رسید و ۳۹ هزار و ۶۹۳ واحد فروش اقساطی و ۲۷ هزار و ۷۶۶ واحد مسکن مهر تحویل شد .

    عملکرد شرکت در سال ۹۴ در بخش جمعیت پذیری ۵۴ هزار و ۵۹۹ نفر بود . تعداد ۶۲ پروژه روبنایی و ۷۰ پروژه زیربنایی در آن سال به اتمام رسید و ۴۳ هزار و ۹۶۱ واحد مسکن مهر فروش اقساطی و ۴۸ هزار و ۹۴ واحد مسکن مهر تحویل شد .

    برای سال ۹۵ نیز میزان جمعیت پذیری ۴۵ هزار و ۶۱۳ واحد اعلام شد. ۴۹ پروژه روبنایی و ۶۳ پروژه زیربنایی نیز به اتمام رسید و تعداد ۳۱ هزار و ۵۳۵ واحد مسکن مهر فروش اقساطی و ۳۴ هزار و ۳۳ واحد مسکن مهر تکمیل شد .

    در سال ۹۶ و در ابتدای دولت دوازدهم ، عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در میزان جمعیت‌پذیری ۸۸ هزار و ۶۰۷ واحد گزارش شد . تعداد ۸۰ پروژه روبنایی و ۳۲ پروژه زیربنایی تکمیل ، ۱۳ هزار و ۷۷۸ واحد مسکن مهر فروش اقساطی و ۲۳ هزار و ۲۵۹ واحد مسکن مهر تحویل شد .

    عملکرد شرکت در سال ۹۷ حاکی از جمعیت پذیری ۸۰ هزار و ۸۴ واحد دارد . تعداد ۱۲۱ پروژه روبنایی و ۷۵ پروژه زیربنایی مسکن مهر در آن سال به اتمام رسید . ۱۹ هزار و ۹۰۷ واحد مسکن مهر فروش اقساطی و ۳۴ هزار و ۱۹۲ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شد .

    در سال ۹۸ ، میزان جمعیت‌پذیری ۸۹ هزار و ۷۵۵ واحد عنوان شد . همچنین ۸۵ پروژه روبنایی و ۶۹ پروژه زیربنایی به اتمام رسید و ۳۴ هزار و ۶۹ واحد مسکن مهر فروش اقساطی و ۴۳ هزار و ۴۳۲ واحد مسکن مهر تحویل شد .

    در سال ۹۹ نیز میزان جمعیت‌پذیری ۱۰۰ هزار و ۴۵۳ نفر اعلام شد . تعداد ۷۹ پروژه روبنایی و ۸۰ پروژه زیربنایی به اتمام رسید و ۳۸ هزار و ۱۶۶ واحد مسکن مهر فروش اقساطی و ۴۳ هزار و ۴۸۸ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    زمانی که از پیمانکاران بدعهد پروژه‌های واحدهای مسکونی را گرفتیم ، متقاضیان گمان می‌کردند که پروژه بر زمین خواهد ماند اما از پیمانکاران خوش‌نام داخلی برای ادامه دادن روند پروژه دعوت کردیم و کار با آنها پیش رفت .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۵ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده مسکن مهر شهر جدید پردیس در دولت سیزدهم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل شد .

    |

    نظرات کاربران