در حال بارگذاری ...
  • گام موثر در هویت‌دار شدن و تثبیت مالکیت اراضی ملی استان آذربایجان غربی

    اقدامات حوزه املاک و حقوقی مجموعه راه وشهرسازی از حالت سنتی خارج شده و در حال حاضر فعالیت‌ها به شکل الکترونیکی انجام می‌شود . ۵ هزار و ۴۷۱ فقره سند مالکیت تک برگی بر اساس اجرای طرح کاداستر ملی اخذ شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای اجرای قانون جامع حدنگار ، اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اقدام به تثبیت اراضی ملی و اخذ اسناد مالکیت و همچنین تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگ کرده‌اند .

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در نشست با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با بیان این مطلب گفت : ثبت یکپارچه اطلاعات ، کاهش معاملات معارض و نیز جلوگیری از بروز اشتباهات ثبتی در رضایت‌مندی عمومی و کاهش پرونده‌های مرتبط با اسناد در محاکم قضایی نقش دارد .

    سیدمحسن حمزه‌لو به فعالیت‌های تشخیص ، شناسایی و واگذاری زمین‌های دولتی اشاره کرد و افزود : اقدامات حوزه املاک و حقوقی مجموعه راه وشهرسازی از حالت سنتی خارج شده و در حال حاضر فعالیت‌ها به شکل الکترونیکی انجام می‌شود . ۵ هزار و ۴۷۱ فقره سند مالکیت تک برگی بر اساس اجرای طرح کاداستر ملی اخذ شده است .

    مجموعه راه وشهرسازی آذربایجان‌غربی در برنامه اجرایی اخذ اسناد مالکیت تک‌برگی و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ طبق اولویت‌بندی نسبت به اخذ اسناد تک‌برگی با مساحت‌های بالا اقدام کرده است .

    شتاب در صدور اسناد تک‌برگی و صدور اسناد اراضی ملی ، پیگیری صدور اسناد تعدادی از مساکن مهر و دیگر موارد ثبتی از مهمترین موارد مطرح شده در این نشست بود .




    مطالب مرتبط

    به منظور جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان ، همواره اجرای اقدامات پیشگیرانه در اولویت قرار دارد که براین اساس امسال جهت اطلاع‌رسانی با نصب ۴۱ تابلو ، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی ، هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به ...

    |

    مردم عزیز استان اصفهان در صورت مشاهده موارد مشکوک تعرض و یا تصرف به اراضی ملی و دولتی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز (۲۴ ساعته) با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۴۱۷۳۵ موضوع را گزارش کنند تا عوامل یگان حفاظت اراضی استان در سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات لازم را انجام دهند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان از رفع تصرف ۲۵۶ متر مربع از اراضی ملی شهرستان سمنان در ...

    |

    قلع و قمع به صورت تخریب دیوار کشی‌ها به میزان ۲۶ مورد بوده است .

    |

    تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد .

    |

    نظرات کاربران