در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح تفصیلی شهرهای فرخی و فلاورجان در کمیسیون ماده ۵

    در طرح تفصیلی شهر فرخی چهار تقاطع اصلی در سطح شهر اصلاح هندسی شد و ۱۰۱ مورد آثار و ابنیه تاریخی شناسایی و مشخص شدند همچنین در راستای پویایی فضای شهری با شناسایی محورهای مستعد طبیعی و گردشگری نسبت به طراحی محورهای پیاده شهری و طراحی فضاهای شهری اقدام شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از تصویب طرح تفصیلی شهرهای فرخی و فلاورجان در جلسات کمیسیون ماده ۵ و ارسال به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی در امسال خبر داد .

    محمد بنائیان با بیان اینکه در جلسات کمیسیون ماده ۵ این استان در امسال ، طرح تفصیلی دو شهر فرخی و فلاورجان به تصویب رسیده است اظهار کرد : طرح تفصیلی این دو شهر به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه وشهرسازی ارسال شده است . شهر فرخی از توابع شهرستان خوروبیابانک در فاصله ۴۰۰ کیلومتری شرق اصفهان و در فاصله ۱۵ کیلومتری غرب شهر خور واقع شده است ، همچنین محور ارتباطی نایین - طبس از درون بافت شهر عبور کرده و بافت قدیم و جدید شهر را از یکدیگر جدا می‌کند .

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از مهمترین عوامل تاثیر گذار در پیدایش شهر فرخی را وجود خاک مناسب و امکان استفاده از قنات برای تامین آب عنوان کرد و گفت : طرح هادی روستای فرخی در سال ۱۳۸۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تهیه شد و پس از آن طرح توسعه و عمران (جامع) شهر فرخی در سال ۹۵ به تصویب رسید . در طرح تفصیلی مصوب ، محدوده شهر فرخی از ۱۶۷ هکتار به ۱۸۰ هکتار معادل با ۷.۳ درصد افزایش یافته است .

    بنائیان با اشاره به اینکه در این طرح ۶۷ مورد کاربری اراضی و ۳۷ مورد شبکه معابر مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت اذعان داشت : در طرح تفصیلی شهر فرخی چهار تقاطع اصلی در سطح شهر اصلاح هندسی شد و ۱۰۱ مورد آثار و ابنیه تاریخی شناسایی و مشخص شدند همچنین در راستای پویایی فضای شهری با شناسایی محورهای مستعد طبیعی و گردشگری نسبت به طراحی محورهای پیاده شهری و طراحی فضاهای شهری اقدام شد . طرح تفصیلی شهر فرخی در فروردین‌ماه سال جاری در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح و مورد تصویب قرار گرفت و جهت طی مراحل قانونی ابلاغ ، به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران ارسال گردید .  

    معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص طرح تفصیلی شهر فلاورجان عنوان کرد : این طرح نیز در جلسه کمیسیون ماده ۵ مطرح شده و به تصویب رسیده و جهت طی مراحل قانونی به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران ارسال شده است .




    مطالب مرتبط

    برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

    |

    موضوع حائز اهمیت این است که شهرداری بدون اخذ مصوبه کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان مجاز به اعطای حداکثر تراکم تشویقی نیست و عملکرد مدیریت شهری در ارتباط با اجرا و تحقق خدمات عمومی در دو مصوبه قبلی ، در تسریع و تسهیل ادامه فرآیند اخذ مصوبات آتی موثر است .

    |

    طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

    |

    در سال جاری بر اساس برنامه ریزی های بعمل آمده و به منظور تسریع در رفع مشکلات شهری ، جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده ۵ با فاصله زمانی نزدیکتری نسبت به قبل برگزار شده است لذا امسال تعداد ۴۰ جلسه کمیسیون ماده ۵ در استان برگزار شده که برآیند آن ۶۰۶ مصوبه بوده است .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    نظرات کاربران