در حال بارگذاری ...

تایید نهایی ۱۵ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان

مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه طرح اقدام ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است و این اقدام علاوه بر لغو امتیاز متقاضی ، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : از متقاضیانی که در طرح اقدام ملی مسکن این استان اقدام به ثبت نام کردند تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند و مبلغ وام این طرح از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است .

امیر زاغیان در خصوص افزایش تسهیلات اختصاص یافته به طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد : مبلغ وام مسکن ملی برای متقاضیان این طرح از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است . بازپرداخت این وام ۲۰ ساله بوده و دو سال شامل دوران مشارکت و ساخت ، تنفس دارد . که البته در حال حاضر همان مبلغ قبلی در حال پرداخت است .  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص شرایط دریافت کنندگان این وام اذعان داشت : همه متقاضیان تایید شده که مبلغ اولیه ۴۰ میلیون تومان را واریز کرده‌اند می توانند از این تسهیلات استفاده کنند .   

وی با بیان اینکه هزینه ساخت واحدهای مسکن ملی براساس قیمت تمام شده تعیین می شود عنوان کرد : دولت سعی دارد این قیمت تمام شده را از طریق تخفیفات پروانه ، خدمات نظام مهندسی ، قیمت زمین و ... کاهش دهد . با افزایش وام به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان در حال حاضر این مبلغ ۶۰ درصد هزینه ساخت را پوشش می‌دهد .  

وی در خصوص استقبال مردم از طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان گفت : در این استان تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر تایید نهایی شده‌اند که از این تعداد بالغ بر ۱۱ هزار نفر واریز وجه داشته‌اند .  

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد : خرید و فروش طرح اقدام ملی مسکن تا زمانی که بحث سند و واگذاری آن به شکل رسمی انجام نشده ، امکان‌پذیر نیست لذا مردم به هیچ عنوان اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی نکنند . 

وی گفت : مبادرت به خرید و فروش واحدهای مسکن ملی به استناد برگه تاییدیه سامانه طرح اقدام ملی مسکن فاقد وجاهت قانونی است و این اقدام علاوه بر لغو امتیاز متقاضی ، برخورد قانونی از طریق مراجع قضایی با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند را به همراه دارد . 




مطالب مرتبط

اجرای این طرح در استان اصفهان ، در مراحل مختلف اخذ پروانه ، فونداسیون ، اسکلت ، سقف ، سفت کاری و نازک کاری بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند . پیشرفت فیزیکی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان ، در شهرهای شهرضا ، مبارکه ، دولت آباد و دهاقان بیشتر است .

|

از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، تا کنون بیش از ۶۴ هزار متقاضی تایید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند و از این تعداد نیز برای بالغ بر ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر افتتاح حساب شده است .

|

بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است ، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملین نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود .

|

در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

|

طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

|

نظرات کاربران