در حال بارگذاری ...
  • الحاق ۶۰ هکتار زمین به شهر همدان برای حل مشکل کمبود زمین در طرح اقدام ملی مسکن

    برای تخصیص زمین به افراد باقیمانده ، مجوز الحاق ۶۰ هکتار زمین به همدان را از شورای مسکن استان دریافت کردیم و تا دو ماه آینده به تعداد همه افراد متقاضی ، زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی ، تخصیص داده خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از دریافت مجوز الحاق ۶۰ هکتار زمین به شهر همدان برای حل مشکل کمبود زمین در طرح اقدام ملی مسکن خبر داد .

    مجید صالحی‌امیر اظهار کرد : تا کنون حدود شش هزار و ۲۰۰ نفر برای طرح "اقدام ملی مسکن " وجه مورد نظر را پرداخت کردند که از این تعداد ، حدود چهارهزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان همدان ، ۵۷۰ نفر در شهرستان ملایر و حدود هزار نفر در سایر شهرستان‌های استان ، هستند .

    صالحی‌امیر با بیان اینکه کارگذار ما برای ساخت مسکن در شهرهایی که کمتر از صدهزار نفر جمعیت دارند ، بنیاد مسکن است و ما در اکثر شهرها زمین مورد نیاز را در اختیار آن‌ها قرار دادیم ، تصریح کرد : بنیاد مسکن ، ساخت این خانه‌ها را در برخی شهرها به پیمانکار واگذار کرده و در برخی شهرها مانند نهاوند ، خودش در حال فعالیت است .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با تخصیص زمین به این پروژه‌ها ، توضیح داد : در شهر همدان تاکنون به ۱۳۱۳ واحد مسکن ملی ، زمین مورد نظر را تخصیص دادیم که این زمین‌ها در شهرک فرهنگیان ، شهرک مدنی و شهرک بهشتی هستند که قرارداد ساخت این پروژه‌ها به بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام ، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی واگذار شده‌ است .

    صالحی‌امیری ادامه داد : برای تخصیص زمین به افراد باقیمانده ، مجوز الحاق ۶۰ هکتار زمین به همدان را از شورای مسکن استان دریافت کردیم و تا دو ماه آینده به تعداد همه افراد متقاضی ، زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن ملی ، تخصیص داده خواهد شد .

    وی درباره طرح اقدام ملی در شهرستان ملایر ، توضیح داد : در شهرستان ملایر تعدادی از پروژه‌های مسکن مهر که بلاتکلیف بود را تبدیل وضعیت کردیم و به پروژه ساخت ملی مسکن تخصیص دادیم همچنین زمین دیگری را به این شهر الحاق کردیم و مشکلی از نظر کمبود زمین در ملایر نداریم .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به تأخیر در آغاز پروژه اقدام ملی مسکن در شهرک فرهنگیان ، بیان کرد : به دلیل سستی خاک آن منطقه لازم بود تا مطالعات لازم صورت بگیرد و ما خاک آن‌جا را تقویت کنیم تا دوباره شاهد مشکلاتی که در طرح مسکن مهر رخ داد ، نباشیم .




    مطالب مرتبط

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار صبح امروز پنجشنبه با حضور معاون مسکن و ...

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران