در حال بارگذاری ...
  • احداث مسکن ملی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در اراضی تغییر کاربری یافته

    مقرر شده تا وزارت جهاد کشاورزی ، افراد واجد شرایط را در سطح کشور شناسایی کند و بر اساس میزان متقاضیانی که در شهرها و استان‌ها دارند بتوانند علاوه بر تامین زمین ، اراضی خود را به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند تا تعیین یا تغییر کاربری و سایر مراحل آن طی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان در خصوص جزئیات اجرایی‌شدن تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد : بر مبنای قانون ۵۰ درصد اراضی معرفی و تغییر کاربری یافته وزارت جهاد به آن وزارتخانه تخصیص خواهد یافت .

    محمود محمودزاده در خصوص جزئیات تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت جهاد کشاورزی برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکن کارکنان و بازنشستگان وزات جهاد کشاورزی و آغاز عملیات اجرایی ۵۹۰۳ واحد از یکصد هزار واحد موضوع تفاهم‌نامه ، گفت : به منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن و بهره‌مندی کارکنان وزارت جهادکشاورزی از طرح اقدام ملی مسکن ، تفاهم‌نامه بین دو وزارتخانه در مهرماه سال ۱۳۹۹ به منظور احداث یکهزار واحد مسکونی برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی به امضا رسید .

    معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه تاکنون به منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه دو وزارتخانه راه و شهرسازی و جهادکشاورزی چندین جلسه کارگروه و همچنین چندین جلسه کارشناسی تشکیل شده است، افزود : مقرر شده تا وزارت جهاد کشاورزی ، افراد واجد شرایط را در سطح کشور شناسایی کند و بر اساس میزان متقاضیانی که در شهرها و استان‌ها دارند بتوانند علاوه بر تامین زمین ، اراضی خود را به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند تا تعیین یا تغییر کاربری و سایر مراحل آن طی شود .

    محمودزاده ادامه داد : بر اساس ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ، سند اراضی معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی بعد از تغییر کاربری ، به نام وزارت راه و شهرسازی منتقل خواهد شد و بر مبنای قانون ۵۰ درصد اراضی معرفی و تغییر کاربری شده وزارت جهاد به وزارت جهادکشاورزی تخصیص خواهد یافت تا موضوع تفاهم‌نامه احداث مسکن کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در آن زمین‌ها، اجرایی و عملیاتی شود . بر اساس تفاهم‌نامه بین دو وزارتخانه ، ساخت ، نظارت و کنترل پروژه‌ها برعهده وزارت جهاد کشاورزی و تغییر کاربری ، واگذاری عرصه زمین و در نهایت انتقال سند به متقاضیان، برعهده وزارت راه و شهرسازی است .

    گفتنی است در ماده ۶ قانون ساماندهی و حمایت از عرضه و تولید مسکن آمده است : وزارت مسکن و شهرسازی موظف است نسبت به مطالعه و مکان‌یابی جهت تأمین اراضی موردنیاز در قالب انواع طرح‌های توسعه شهری به صورت متصل (با اولویت توسعه درونی) ، منفصل (ایجاد مجتمع‌های‌مسکونی ، شهرک‌ها و شهرهای جدید) و همچنین توسعه سکونتگاه‌های موجود در پهنه سرزمین با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی اقدام کند . کلیه وزارتخانه‌ها ، مؤسسات دولتی و شرکت‌های دولتی که ۱۰۰درصد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است ، مکلف هستند، نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار خود که در چهارچوب مکان‌یابی‌های موضوع این قانون واقع می‌شوند به استثناء مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت مسکن و شهرسازی حسب درخواست وزارتخانه مذکور با فوریت اقدام کنند .




    مطالب مرتبط

    از ابتدای امسال تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت می‌شوند . دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر است .

    |

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد . برای همه اراضی طرح تفکیکی تهیه شده و طرح‌های آماده‌سازی هم در اغلب شهرها به نتیجه رسیده است .

    |

    موضوع مکان یابی شهرک‌های مسکونی با جدیت در تمامی استان‌ها به‌ویژه مناطقی که میزان تقاضا بالاست پیگیری می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه برنامه‌ریزی مسکن به منظور هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی متولی در حوزه ساخت و ساز استان سمنان برگزار شد .

    |

    نظرات کاربران