در حال بارگذاری ...
  • خسارت سیل به بیش از ۲۰۰ خانه در استان کرمان

    ارزیابی خسارات وارده شده به دلیل جاری شدن سیلاب را به سرعت در دستور کار خود قرار دادیم و با کمک اعداد و ارقام احصا شده ، رفع مشکلات مردم در اولین فرصت با وجود تعطیلات مرکز و سیستم بانکی در اولویت کاری مسئولان قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه سیل اخیر با ورود به منازل مسکونی به بیش از ۲۰۰ خانه در این استان خسارت وارد کرد گفت : حدود یکصد منزل مسکونی آسیب دیده از سیل در ارزیابی‌های انجام شده در دهستان کیسکان قرار دارد .

    علی اکبر سلطانی‌نژاد در حاشیه بازدید استاندار کرمان از مناطق سیل زده دهستان کیسکان شهرستان بافت افزود : سیل اخیر به چند نقطه در استان کرمان آسیب وارد کرد که جدی ترین آسیب ها در دهستان کیسکان ، بخش مرکزی و نقاط متعدد شهرستان بافت ، بخش راین و منطقه حراران بردسیر رخ داده و بخشی از این خسارات جبران می‌شود .

    وی اظهار داشت : ارزیابی خسارات وارده شده به دلیل جاری شدن سیلاب را به سرعت در دستور کار خود قرار دادیم و با کمک اعداد و ارقام احصا شده ، رفع مشکلات مردم در اولین فرصت با وجود تعطیلات مرکز و سیستم بانکی در اولویت کاری مسئولان قرار دارد .

    سلطانی‌نژاد گفت : بخشی از اعتبار سیل اخیر را تامین کردیم و تا روز شنبه با فعال شدن بانک ها به طور قطع تخصیص کمک‌های معیشتی به افراد خسارت دیده از سیل اخیر در دستور کار قرار می‌گیرد . درصدد اخذ مصوبه برای احداث یک واحد مسکونی برای سیل زدگان تمام استان کرمان هستیم .

    وی از اعطای کمک های بلاعوض دولتی و تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت به سیل زدگان استان کرمان خبر داد و تصریح کرد : همچنین حمایت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حوزه تامین زیرساخت‌ها، خدمات آواربرداری ، نظارت و تامین مصالح برای سیل زدگان است .

    همچنین در این سفر استاندار کرمان از پایگاه امداد و نجات جاده ای کفنوییه ، منازل مسکونی و باغات کشاورزی خسارت دیده از سیل اخیر در کیسکان شهرستان بافت بازدید و دستورات لازم برای رفع مشکلات زندگی مردم سیل زده را صادر کرد .




    مطالب مرتبط

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    پست بودن مناطق جنوب استان و همترازی با سطح دریا ، ریسک وقوع سیل در این مناطق را با هر بارندگی به‌ شدت افزایش داده است و تعریف کدهای ارتفاعی متناسب با این شرایط را برای ساخت و سازهای روستایی ضروری ساخته‌ است . سال گذشته اعتبارات مناسب را در جهت بهسازی و ایمن سازی ۷۰ هوتک در جنوب ...

    |

    از بیش از ۴ میلیون سندی که در روستاها و شهرها صادر شد ، ۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۶۹۲ جلد سند در روستاها و ۳۷۳ هزار و ۷۷۷ جلد سند در شهرهای کوچک صادر شده است .

    |

    بنیاد مسکن تعهد کرده است تا از ۴ میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در شهرها و روستاها عملیاتی و اجرایی کند .

    |

    تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی اقدامی تاریخی و بزرگ برای مردم و  کشور است و استان‌ها نیز باید نسبت به اتصال متقاضیان به اراضی روستایی اهتمام داشته باشند.

    |

    نظرات کاربران