در حال بارگذاری ...
  • تامین ۳۰ درصد از هزینه‌های خدمات روبنایی مسکن‌مهر شهرستان تیران

    بیشترین واحد مسکن در تیران قرار گرفته و طرح مسکن ملی نیز در مجاورت آن است لذا به همین دلیل تامین امکانات زیربنایی بسیار مورد توجه بوده است . حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی مسکن‌مهر تیران و کرون در سه سایت احداث شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت : ۳۰ درصد از هزینه‌های خدمات روبنایی مسکن‌مهر تیران توسط راه و شهرسازی تامین شده است .

    سعید کاشفی با اشاره به اجرای پروژه‌های زیربنایی و روبنایی مسکن‌مهر شهر تیران اظهار کرد : ۳۰ درصد از هزینه‌های خدمات روبنایی مسکن‌مهر این شهر توسط راه و شهرسازی تامین شده است . از دیگر اقداماتی که در کنار ساخت مسکن‌مهر انجام پذیرفت ، ساخت پروژه‌های روبنایی شامل مسجد ، مدرسه و کلانتری در شهر تیران بوده است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه پروژه‌های خدمات روبنایی مسکن‌مهر در قالب سه گروه (مدارس ، کلانتری و سایر خدمات) تقسیم شده ، گفت : افزایش امنیت و ارائه خدمات عمومی در مجاورت سایت‌های مسکن‌مهر از جمله اولویت‌های اصلی راه و شهرسازی است .

    وی با اشاره به اختصاص زمین دولتی به وسعت بیش از چهار هزار و ۷۵۰ متر مربع برای ساخت مسجد این منطقه ، بیان کرد : مساحت طرح زیربنایی آن دو هزار متر مربع پیش‌بینی شده که در فاز اول ۴۰۰ متر مربع آن در دستور کار قرار گرفته است .

    کاشفی اذعان داشت : اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بر اساس برنامه ، برای ساخت و ساز ۳۰۰ متر مربع از مسجد ، ۳۰ درصد اعتبار را مساعدت کرده و مابقی نیز توسط دیگر نهادها و خیرین تامین می‌شود .  

    وی با بیان اینکه احداث مدرسه با ظرفیت ۹ کلاس درس نیز برای مسکن‌مهر تیران پیش‌بینی شده است عنوان کرد : زمین آن به قیمت دولتی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و با اختصاص اعتبار ۳۰ درصد نیز عملیات ساخت و ساز آن آغاز می‌شود .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به موضوع امنیت و ضرورت احداث کلانتری در شهرک‌های مسکن‌مهر گفت : برای این اقدام نیز زمینی به مساحت یکهزار و ۳۰۰ مترمربع پیش‌بینی و اعتبار ۳۰ درصد ساخت ۳۰۰ متر مربعی این پروژه نیز توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تامین می‌شود .  

    وی با بیان اینکه احداث مسکن مهر در شهر تیران و رضوانشهر انجام شده است ، اظهار کرد : بیشترین واحد مسکن در تیران قرار گرفته و طرح مسکن ملی نیز در مجاورت آن است لذا به همین دلیل تامین امکانات زیربنایی بسیار مورد توجه بوده است . حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی مسکن‌مهر تیران و کرون در سه سایت احداث شده است .  




    مطالب مرتبط

    از متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ، تا کنون بیش از ۶۴ هزار متقاضی تایید نهایی تجمعی (دارای ۴ شرط) شدند و از این تعداد نیز برای بالغ بر ۱۸ هزار و ۷۰۰ نفر افتتاح حساب شده است .

    |

    بر این اساس دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است ، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملین نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود .

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    طرح تفصیلی ۱۰ شهر در کمیسیون ماده ۵ موضوع قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب رسیده که فرآیند قانونی ابلاغ آن در حال اجراست .

    |

    بر اساس ارزیابی بعمل آمده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور در قیاس با برنامه اجرایی ابلاغی سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های "مدیریت زمین"، "مدیریت ساخت" و "مدیریت منابع "، این اداره‌کل در حوزه مدیریت زمین موفق به کسب رتبه برتر شد .

    |

    نظرات کاربران