در حال بارگذاری ...
  • گسل شرق تهران به سمت دماوند فعال است

    زون شرقی تهران منطقه‌ای است که گسل شمال تهران و گسل مشا به هم می‌رسند و گره تکتونیکی فعالی را تشکیل می‌دهند . لرزه‌خیزی اطراف تهران نشان می‌دهد محدوده شرقی تهران به سمت دماوند از نظر لرزه‌خیزی فعال شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ضمن اعلام جزییاتی از زلزله ۳/۹ ریشتری در مرز تهران و مازندران ، گفت : لرزه‌خیزی اطراف تهران نشان می‌دهد محدوده شرقی تهران به سمت دماوند از نظر لرزه‌خیزی فعال شده است .

    علی بیت‌اللهی نکاتی را در خصوص زلزله‌ای که دیروز ٢۴ مرداد با بزرگی ۳/۹ ساعت ۱۷:۱۱ در عمق ۸ کیلومتری از مرکز شهر تهران رخ داد را اعلام کرد . مشاهدات حاکی است که زمین‌لرزه امروز روی گسل مشا در شرق تهران و حدود ۱۵ کیلومتری مرز شرقی شهر تهران رخ داده است .

    به گفته وی ، در همین نقطه در روزهای گذشته و ۲۱ مردا‌د ساعت ۱۴:۲۰ زلزله خفیف دیگری با بزرگی ۲/۶ گزارش شد که می‌تواند پیش‌لرزه زلزله رخ‌داده باشد .

    بیت‌اللهی ادامه داد : زون شرقی تهران منطقه‌ای است که گسل شمال تهران و گسل مشا به هم می‌رسند و گره تکتونیکی فعالی را تشکیل می‌دهند . لرزه‌خیزی اطراف تهران نشان می‌دهد محدوده شرقی تهران به سمت دماوند از نظر لرزه‌خیزی فعال شده است .

    وی تاکید کرد : ساعت‌ها و روزهای آینده نشان خواهد داد که تنش با زلزله‌های بزرگتری همراه است یا اینکه تنش ذخیره شده در این منطقه با همین تنش کوچک ، تخلیه شده است .

    گفتنی است زلزله ۲۴ مرداد در مرز تهران و مازندران تلفات و خساراتی نداشت .




    مطالب مرتبط

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در نشست خبری به تشریح وضعیت پهنه های انتخابی نهضت ملی مسکن پرداخت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه اینکه مقاومت ساختمانی ۱۴۰۰ ساختمان بلند در تهران ارزیابی شد ، از احداث ...

    |

    نظرات کاربران