در حال بارگذاری ...
  • تجارب سازندگی ملی و بین‌المللی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مورد تایید مجلس است

    تمامی راهکارهای مدنظر برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه در برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم مطرح شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت : آقای قاسمی می‌تواند نیاز مردم را حوزه های مسکن و زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی ، دریایی ، هوایی و ریلی جامه عمل بپوشاند .

    اقبال شاکری در خصوص برنامه‌های ارایه شده توسط رستم قاسمی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به ویژه در بخش مسکن ، اعلام کرد : یکی از وزرای دقیق و موردتوجه در کابینه دولت سیزدهم اقای رستم قاسمی است . وی دارای تجارب مهم سازندگی در عرصه ملی و بین‌المللی در تمامی حوزه‌های مرتبط با وزارتخانه راه و شهرسازی است . نظر نمایندگان مجلس و به ویژه کمیسیون عمران در خصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مثبت است .

    شاکری تصریح کرد : برنامه‌های ارایه شده توسط رستم قاسمی برنامه‌های قابل قبولی است که انجام آنها با تلفیق یکسری از اقدامات و طبق زمان بندی میسر است . آقای قاسمی می‌تواند نیاز مردم را هم در حوزه مسکن که بسیار مورد توجه رییس‌جمهوری است و هم در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقل زمینی ، دریایی ، هوایی و ریلی جامه عمل بپوشانند .

    شاکری در پاسخ به این پرسش که برنامه ارایه شده توسط وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم برای مستاجران و ساماندهی بازار اجاره تا چه میزان قابل تحقق است ، گفت : الزام تمامی بانک‌ها برای تخصیص ۲۰ درصد اعتبارات به بخش مسکن و همچنین تشکیل صندوق مسکن که در قانون پیشنهاد شده است می‌تواند در کنار هم در تجهیز منابع به وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم کمک کند تا ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی محقق شود .

    وی استفاده از بازار سرمایه و دیگر روش‌های تامین مالی را از دیگر راهکارها برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه عنوان کرد و گفت : تمامی راهکارهای مدنظر برای خانه‌دار کردن اقشار مختلف جامعه در برنامه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت سیزدهم مطرح شده است .




    مطالب مرتبط

    شفاف سازی در شکستن قیمت‌ها تاثیرگذار است و وزارت راه و شهرسازی با تدوین و اجرای برنامه‌هایی مانند «سامانه خودنویس» جلوی فعالیت واسطه گرانی که با نیت کالای سرمایه ای بر روی مسکن کار می‌کنند را با مشکل مواجه می‌کند .

    |

    قانون ساماندهی بازار اجاره و مسکن که مراحل بررسی در شورای نگهبان را طی می‌کند در صورت تایید ، تصویب و ابلاغ ، قانون مناسبی برای شفاف‌سازی در حوزه مسکن و اجاره به شمار می‌رود .

    |

    اقدامات بخش مسکن بسیار امیدوارکننده است ؛ برای مثال در استان سمنان و برخی دیگر از استان‌ها ، جهشی بسیار عالی در بخش مسکن صورت گرفته و مردم رضایتمندی قابل توجهی از این امر دارند .

    |

    نظرات کاربران