در حال بارگذاری ...
  • تلاش راه و شهرسازی کردستان برای کاهش محرومیت در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری سنندج

    پله گذاری معابر شیب دار در ۲ فاز ، احداث پارک کودک ، اجرای شبکه فاضلاب ، تکمیل مدرسه ۹ کلاسه و کانون فرهنگی ، تقویت پل های آبرو ، کارهایی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی کردستان برای بهبود شرایط زندگی شهری در محله اسلام آباد (تقتقان ) و فرجه سنندج انجام شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به جدیت این اداره کل در بهبود شرایط اسکان در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری در شهرهای استان و به ویژه سنندج گفت : ۵۳۵ .میلیارد ریال اعتبار در قالب ۲۹ پروژه بازآفرینی شهری شامل ۲۵ پروژه اجرایی و۴پروژه مطالعاتی در شهر سنندج تعریف شده است .

    عرفان مرادی اظهار کرد : هدف نهایی در انجام هر پروژه خدمت به هموطنان و رفع مشکلات و کمبودهای آنان است که به همین منظور راه و شهرسازی کردستان همزمان و به موازات فعالیت در حوزه های راه و مسکن ، ارتقا کیفیت زندگی شهری را در دستور کار قرار داده و با کار کارشناسی و مطالعاتی فراگیر نسبت به شناسایی کمبود های محلات کم برخوردار در حاشیه شهرهای استان و یا نواحی منفصل و بافت های ناکارآمد اقدام نموده و با انعکاس این موارد به مدیران در وزارت راه و شهرسازی در راستای دریافت اعتبار و رفع و کاهش این کمبودها اقدامات متنوعی را انجام داده و یا در حال انجام دارد .

    مرادی با اشاره به اینکه از مجموع ۲۹ پروژه باز آفرینی در سنندج ۱۲ پروژه به بهره برداری رسیده و تحویل دستکاه بهره بردار گردیده گفت : احداث منبع ۲۰۰۰ متر مکعبی آب (تحویل دستگاه بهره بردار شده) ، تکمیل مدرسه ۶ کلاسه (تحویل دستگاه بهره بردار شده) و احداث مدرسه ۹ کلاسه با ۶۵ درصد پیشرفت ، احداث و بهسازی ۳ معبر گاز - حاج فیضه ودکل با صرف ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و ۷۵ درصد پیشرفت (به شهرداری به عنوان دستگاه بهره بردار تحویل شده) ، اصلاح شبکه فاضلاب و احداث مرکز فرهنگی ورزشی (مرکز محله) با ۷۰درصد پیشرفت در ناحیه منفصل شهری نایسر از جمله اقداماتی است که می توان به آن اشاره کرد .

    وی افزود : پله گذاری معابر شیب دار در ۲ فاز ، احداث پارک کودک ، اجرای شبکه فاضلاب ، تکمیل مدرسه ۹ کلاسه و کانون فرهنگی ، تقویت پل های آبرو ، کارهایی است که توسط اداره کل راه و شهرسازی کردستان برای بهبود شرایط زندگی شهری در محله اسلام آباد (تقتقان ) و فرجه سنندج انجام شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از احداث خیابان استاد هیمن به طول یک کیلومتر که به صورت ۴ خطه احداث شده و بهسازی و آسفالت خیابان امیر اردلان در ناحیه منفصل شهری حسن آباد سنندج خبر داد و گفت : تاکنون برای اجرا و بهره برداری از پروژه های بازآفرینی در سنندج ۵۳۵ میلیارد ریال هزینه شده و اتمام پروژه های در حال اجرا نیز در سنندج .۳۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد .




    مطالب مرتبط

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

    |

    تاکنون اقدام به احداث ۲۳۰ واحد برای جابه‌جایی برخی خانوارهای ساکن در پهنه خطر منبع آب کرده‌ایم که این واحدها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

    |

    در طول سه سال گذشته عملکرد صورت‌های مالی شرکت بازآفرینی شهری ایران در پنج مجمع برگزار شده از سوی اعضای این مجمع مطلوب و منصفانه اعلام شده است .

    |

    نظرات کاربران